Pregled bibliografske jedinice broj: 768704
Otvoreni model nastave glazbe u razrednoj nastavi
Otvoreni model nastave glazbe u razrednoj nastavi // Školski vjesnik - Časopis za pedagoška i školska pitanja, 64 (2015), 1; 112-130 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 768704 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Otvoreni model nastave glazbe u razrednoj nastavi
(The open model of teaching music in primary education)
Autori
Šulentić Begić, Jasna ; Begić, Amir
Izvornik
Školski vjesnik - Časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 64
(2015), 1;
112-130
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
nastavna područja glazbene kulture ; pjevanje ; slušanje glazbe
(teaching areas of music culture ; singing ; listening to the music)
Sažetak
Tema je ovog rada primjena otvorenog modela nastave glazbe u razrednoj nastavi koji je zadan prema važećem planu i programu nastave glazbene kulture. Otvoreni model područje slušanja glazbe stavlja u središte nastave glazbe, dok su ostala nastavna područja varijabilna. Učitelj se vodi psihološkim i kulturno-estetskim načelom pri odabiru istih. Cilj je istraživanja bio utvrditi provode li učitelji otvoreni model u nastavi glazbe. Rad prikazuje istraživanje koje je provedeno u ožujku i travnju 2013. godine u nekoliko osječkih osnovnih škola. Ispitana su 42 učitelja primarnoga obrazovanja i 6 predmetnih učitelja glazbe. Točnije, ukupno 48 ispitanika. U radu se polazi od nekoliko istraživačkih pitanja na koja se odgovorilo analizirajući anketni upitnik. Istraživačka pitanja su: koja područja nastave glazbene kulture učitelji najviše preferiraju i u kojim se područjima osjećaju najkompetentnijima, koja su područja nastave glazbene kulture bitna učiteljima, je li slušanje glazbe prevladavajuća aktivnost u nastavi glazbene kulture, na koji način učitelji motiviraju učenike za slušanje glazbe te provode li učitelji otvoreni model nastave glazbe. Rezultati istraživanja pokazali su da učitelji najviše preferiraju područje pjevanja te da postoji poveznica između odabira područja prema samoprocjeni kompetentnosti učitelja, područja koje najviše preferiraju te područja koje smatraju najbitnijim. Učitelji najčešće prije slušanja skladbe provode izvanglazbenu motivaciju, dok većina učitelja djelomično provodi otvoreni model nastave glazbe. Smatramo kako je razlog nepotpunog provođenja otvorenog modela u samim učiteljima koji ne uvažavaju to da je slušanje glazbe obvezno nastavno područje te njihov osjećaj nedovoljne kompetentnosti za određena nastavna područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Umjetnička akademija, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts
- Education Research Abstracts Online (ERA)
- ProQuest, Periodical Acquisions, Michigan
- Education Research Complete with Full Text EBSCO
- Hrčak – Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske