Pregled bibliografske jedinice broj: 767928
Unaprjeđenje položaja romskih učenika uz rano učenje hrvatskoga jezika
Unaprjeđenje položaja romskih učenika uz rano učenje hrvatskoga jezika // Tematski zbornik s VI međunarodne naučno-stručne konferencije „Unapređenje kvalitete života djece i mladih“ 19. – 21- 6. 2015., Ohrid Makedonija, Tuzla, 2015. / Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena (ur.).
Ohrid : Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2015. str. 169-180 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 767928 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Unaprjeđenje položaja romskih učenika uz rano učenje hrvatskoga jezika
(Improving the Statut of Roma Children Trough Early Croatian Language Learning)
Autori
Ćurak, Silvija ; Brust Nemet, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Tematski zbornik s VI međunarodne naučno-stručne konferencije „Unapređenje kvalitete života djece i mladih“ 19. – 21- 6. 2015., Ohrid Makedonija, Tuzla, 2015.
/ Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena - Ohrid : Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Univerziteta u Tuzli, 2015, 169-180
Skup
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Ohrid, Sjeverna Makedonija, 19.06.2015. - 21.06.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
položaj Roma; djeca; rano učenje hrvatskoga jezika
(status of the Roma; early Croatian language learning)
Sažetak
Uspjeh u školi je važan dio samopoimanja djece u procesu odgoja i obrazovanja, kako zbog pritiska roditelja za ostvarenjem uspjeha u toj domeni, tako i zbog povezanosti sa statusom u društvu vršnjaka. Kako bi se ostvario uspjeh na svim razinama, potrebno je zadovoljiti temeljne preduvjete koji čine uključenje u odgojno-obrazovne ustanove od najranije dobi te rano učenje jezika većinske populacije. Upravo se projektom „Unaprjeđenje položaja djece Roma u odgoju i obrazovanju u Baranji“ željelo različitim projektnim aktivnostima stvoriti pozitivna slika o predškolskoj i osnovnoškolskoj odgojno-obrazovnoj ustanovi čiji djelatnici omogućavaju intencionalni odgoj i obrazovanje te stvaraju poticajno ozračje za unaprjeđenje položaja učenika. Rezultati kvalitativnog istraživanja među učenicima, roditeljima i učiteljima (N= 113) pokazuju kako učenici romske nacionalne manjine u Baranji mogu uspješno završavati školovanje ukoliko su motivirana za aktivno sudjelovanje u odgojno-obrazovnim aktivnostima, nauče u ranoj dobi hrvatski jezik, ako im se pruže uvjeti za dobru socijalizaciju i integraciju, osigura pomoć u učenju i potiče da završe obrazovanje do granica vlastitih mogućnosti. Upravo nedovoljno poznavanje hrvatskoga jezika predstavlja početnu prepreku u obrazovanju. Iz tog su razloga s učenicima provedene različite igre koje im pomažu u ranom učenju hrvatskoga jezika. Stvaranjem partnerskih odnosa s roditeljima i uključivanjem svih dionika važnih za odgojno-obrazovni proces zajednice omogućavaju se interkulturni odnosi u odgojno-obrazovnoj zajednici, ali mogu utjecati na učinkovitost socijalne integracije i poboljšanje socio-gospodarskog statusa Roma u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek