Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 767701

Dvojezično usvajanje jezika: povezanost s jezičnim teškoćama i nejezičnim sposobnostima


Vujnović Malivuk, Kristina; Palmović, Marijan
Dvojezično usvajanje jezika: povezanost s jezičnim teškoćama i nejezičnim sposobnostima // Logopedija, 5 (2015), 1; 20-24 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 767701 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dvojezično usvajanje jezika: povezanost s jezičnim teškoćama i nejezičnim sposobnostima
(Bilingual language acquisition: relation to language impairment and non-linguistic functioning)

Autori
Vujnović Malivuk, Kristina ; Palmović, Marijan

Izvornik
Logopedija (1330-5484) 5 (2015), 1; 20-24

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
dvojezičnost ; rana komunikacija ; posebne jezične teškoće
(bilingualism ; early communication ; specific language impairment)

Sažetak
Usvajanje dvaju jezika u ranoj dobi utječe na lingvističko i nelingvističko funkcioniranje. Djeca koja usvajaju dva jezika od rođenja pokazuju slične uzorke usvajanja jezika (morfosintaktične strukture, prve riječi) kao i jednojezična djeca, međutim, postoje i neki vidovi jezičnog usvajanja koji su specifični za dvojezičnost. Osim sposobnosti da komuniciraju na dvama jezicima, dvojezična djeca pokazuju bolju kognitivnu fleksibilnost, metalingvističku svijest i kreativnost u upotrebi jezika. U nekim fazama jezičnog usvajanja njihova je jezik sličan jeziku djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) pa je važno razlučiti razvojne obrasce ovih dvaju skupina i istražiti sličnosti u njihovom usvajanju jezika. Novija istraživanja sugeriraju da su najistaknutije razlike između ovih dvaju skupina brzina usvajanja ispravnih jezičnih struktura i kreativnost u jezičnoj upotrebi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-2421 - Jezična obrada u odraslih govornika (ALP) (Kuvač Kraljević, Jelena, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu

Profili:

Avatar Url Marijan Palmović (autor)

Avatar Url Kristina Vujnović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vujnović Malivuk, Kristina; Palmović, Marijan
Dvojezično usvajanje jezika: povezanost s jezičnim teškoćama i nejezičnim sposobnostima // Logopedija, 5 (2015), 1; 20-24 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Vujnović Malivuk, K. & Palmović, M. (2015) Dvojezično usvajanje jezika: povezanost s jezičnim teškoćama i nejezičnim sposobnostima. Logopedija, 5 (1), 20-24.
@article{article, author = {Vujnovi\'{c} Malivuk, Kristina and Palmovi\'{c}, Marijan}, year = {2015}, pages = {20-24}, keywords = {dvojezi\v{c}nost, rana komunikacija, posebne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e}, journal = {Logopedija}, volume = {5}, number = {1}, issn = {1330-5484}, title = {Dvojezi\v{c}no usvajanje jezika: povezanost s jezi\v{c}nim te\v{s}ko\'{c}ama i nejezi\v{c}nim sposobnostima}, keyword = {dvojezi\v{c}nost, rana komunikacija, posebne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e} }
@article{article, author = {Vujnovi\'{c} Malivuk, Kristina and Palmovi\'{c}, Marijan}, year = {2015}, pages = {20-24}, keywords = {bilingualism, early communication, specific language impairment}, journal = {Logopedija}, volume = {5}, number = {1}, issn = {1330-5484}, title = {Bilingual language acquisition: relation to language impairment and non-linguistic functioning}, keyword = {bilingualism, early communication, specific language impairment} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font