Pregled bibliografske jedinice broj: 767701
Dvojezično usvajanje jezika: povezanost s jezičnim teškoćama i nejezičnim sposobnostima
Dvojezično usvajanje jezika: povezanost s jezičnim teškoćama i nejezičnim sposobnostima // Logopedija, 5 (2015), 1; 20-24 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 767701 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dvojezično usvajanje jezika: povezanost s jezičnim
teškoćama i nejezičnim sposobnostima
(Bilingual language acquisition: relation to
language impairment and non-linguistic functioning)
Autori
Vujnović Malivuk, Kristina ; Palmović, Marijan
Izvornik
Logopedija (1330-5484) 5
(2015), 1;
20-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
dvojezičnost ; rana komunikacija ; posebne jezične teškoće
(bilingualism ; early communication ; specific language impairment)
Sažetak
Usvajanje dvaju jezika u ranoj dobi utječe na lingvističko i nelingvističko funkcioniranje. Djeca koja usvajaju dva jezika od rođenja pokazuju slične uzorke usvajanja jezika (morfosintaktične strukture, prve riječi) kao i jednojezična djeca, međutim, postoje i neki vidovi jezičnog usvajanja koji su specifični za dvojezičnost. Osim sposobnosti da komuniciraju na dvama jezicima, dvojezična djeca pokazuju bolju kognitivnu fleksibilnost, metalingvističku svijest i kreativnost u upotrebi jezika. U nekim fazama jezičnog usvajanja njihova je jezik sličan jeziku djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) pa je važno razlučiti razvojne obrasce ovih dvaju skupina i istražiti sličnosti u njihovom usvajanju jezika. Novija istraživanja sugeriraju da su najistaknutije razlike između ovih dvaju skupina brzina usvajanja ispravnih jezičnih struktura i kreativnost u jezičnoj upotrebi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-2421 - Jezična obrada u odraslih govornika (ALP) (Kuvač Kraljević, Jelena, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu