Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 767560

Motivacija i strategije samoregulacije učenja: teorija, mjerenje i primjena


Lončarić, Darko
Motivacija i strategije samoregulacije učenja: teorija, mjerenje i primjena. Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2014 (prirucnik)


CROSBI ID: 767560 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Motivacija i strategije samoregulacije učenja: teorija, mjerenje i primjena
(Motivation and Self-Regulated Learning Strategies: Theory, Measurement and Application)

Autori
Lončarić, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, prirucnik, znanstvena

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2014

Stranica
157

ISBN
978-953-7917-03-6

Ključne riječi
Samoregulirano učenje; Motivacija; Strategije učenja
(Self-regulated learning; Motivation; Learning strategies)

Sažetak
Na početku je definirana samoregulacija i pružen je povijesni pregled modela samoregulacije, nakon čega se izlaganje usmjerava na samoregulirano učenje. Prikazano je kako su se razmišljanja o proaktivnosti i reaktivnosti učenika odrazila na reforme i politike obrazovanja u SAD-u, čime je u ovoj knjizi model samoreguliranog učenja dobio povijesni i razvojni kontekst. Posebna pozornost posvećena je modelima samoreguliranog učenja iz socijalno-kognitivne perspektive učenja. Opisane su strategije učenja prema različitim modelima, a izlaganje je prošireno sa strategijama suočavanja sa školskim neuspjehom te je dan osvrt na ove, do sada prilično odvojene, istraživačke perspektive. Istraživanje obrambenog obrasca samoreguliranog učenja bilo bi otežano izostavljanjem važnih konstrukata opisanih u ovim i narednim poglavljima. U nastavku su opisani neki opći modeli kognitivnih i motivacijskih odrednica samoreguliranog učenja, da bi se izlaganje kasnije usmjerilo na dihotomne modele koji više ili manje eksplicitno opisuju proaktivne i obrambene obrasce u ljudskom ponašanju i u učenju. Na kraju teoretskog dijela izložen je kratki osvrt na novu sintezu i klasifikaciju komponenti te je prikazan hipotetski model njihovog međusobnog odnosa i utjecaja na ishode učenja koji tek prolazi prve faze empirijske provjere. Predzadnji dio knjige usmjeren je na prikaz primjera primjene koncepta samoregulacije učenja u praktičnom radu poučavatelja i u poticanju procesa samostalnog učenja u različitim formalnim, informalnim i neformalnim oblicima obrazovanja. Ponovo je naglašen socio- kognitivni okvir za primjenu principa poticanja samoregulacije, a obrađeni su i suvremeni pristupi uključivanja informacijsko- komunikacijske tehnologije kao sredstva za poticanje samoregulacije u učenju. Izneseni su temeljni principi poticanja samoregulacije učenja, cjeloviti primjeri intervencijskih programa, kao i primjeri primjene u različitim nastavnim predmetima. U zadnjem dijelu knjige prikazan je razvoj baterije mjera pod nazivom Motivacijske i kognitivne komponente samoregulacije učenja, pri čemu su komponente razvrstane na kognitivna i motivacijska uvjerenja te kognitivne i motivacijske strategije. Pri izradi mjera ponovo se posebna pozornost posvetila pokazateljima obrambene samoregulacije učenja. U prilogu su prikazane i skale u formi spremnoj za primjenu, a naveden je i prvi prilog izradi normi za učenike i učenice viših razreda osnovne škole. Rezultati metrijskih karakteristika prikazanih skala ukazuju na zadovoljavajuću konstruktnu valjanost, pri čemu je opravdanost podjele komponenti na proaktivan i obrambeni obrazac i empirijski potvrđena.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Darko Lončarić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada docs.google.com

Citiraj ovu publikaciju:

Lončarić, Darko
Motivacija i strategije samoregulacije učenja: teorija, mjerenje i primjena. Rijeka: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2014 (prirucnik)
Lončarić, D. (2014) Motivacija i strategije samoregulacije učenja: teorija, mjerenje i primjena. Rijeka, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci.
@book{book, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2014}, pages = {157}, keywords = {Samoregulirano u\v{c}enje, Motivacija, Strategije u\v{c}enja}, isbn = {978-953-7917-03-6}, title = {Motivacija i strategije samoregulacije u\v{c}enja: teorija, mjerenje i primjena}, keyword = {Samoregulirano u\v{c}enje, Motivacija, Strategije u\v{c}enja}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@book{book, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2014}, pages = {157}, keywords = {Self-regulated learning, Motivation, Learning strategies}, isbn = {978-953-7917-03-6}, title = {Motivation and Self-Regulated Learning Strategies: Theory, Measurement and Application}, keyword = {Self-regulated learning, Motivation, Learning strategies}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font