Pregled bibliografske jedinice broj: 767531
Utjecaj poduzetničke orijentacije na strateško promišljanje među poduzetnicima srednjih poduzeća u Istarskoj županiji
Utjecaj poduzetničke orijentacije na strateško promišljanje među poduzetnicima srednjih poduzeća u Istarskoj županiji, 2015., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 767531 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj poduzetničke orijentacije na strateško promišljanje među poduzetnicima srednjih poduzeća u Istarskoj županiji
(The Influence of Entrepreneurial Orientation on Strategic Thinking among Entrepreneurs of middle size companies in Istarska County)
Autori
Bilić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
16.06
Godina
2015
Stranica
58
Mentor
Lara Jelenc
Ključne riječi
Istarska; strateško promišljanje; poduzetnička orijentacija; srednje poduzeće
(Istarska; strategic thinking; entrepreneurial orientation; middle size companies)
Sažetak
Istraţivanje trţišta je organizirani, planirani i kreativni oblik marketing aktivnosti poduzeća zasnovan na metodama znanstvenog rada koji omogućava stjecanje razliĉitih informacija o proizvodu , cijenama , distribuciji, promociji, potrošaĉima i nepotrošaĉima, konkurenciji i uopće o brojnim aspektima sadašnjeg i potencijalnog trţišta na kojem poduzeća nastupaju ili namjeravaju nastupati. Mala i srednja poduzeća okosnica su svakog gospodarstva, a njihov znaĉaj posebno se prepoznaje kroz njihov udio u zaposlenosti, ali i u ukupno ostvarenom prihodu i izvozu. Istra je regija s visokom razinom aktivnosti u pokretanju poslovnog pothvatai ima najveći BDP po stanovniku i najniţu stopu nezaposlenosti. Poduzetniĉka orijentacija podrazumijeva sve aktivnosti kojima poduzeće odgovara na promjene u okolini. Kljuĉne pretpostavke poduzetniĉke orijentacije su organizacijska 46 struktura i kultura, dinamiĉnost okoline, organizacijski resursi i stupanj suparništva u okolini. Strategija poduzeća povezana je s resursima poduzeća i dinamiĉnom okolinom. Povezanost se jasno vidi u resursnoj teoriji koja poduzeće promatra kao skup meĊuovisnosti resursa i sposobnosti koji predstavljaju temelj izgradnje strategije poduzeća. Strateško promišljanje definiramo kao mentalni proces ili proces razmišljanja pojedninca u kontekstu postizanja uspjeha. Kao kognitivna aktivnost, ona proizvodi misao.Iz procjene uspješnosti poduzeća unutar industrijske grane pretpostavlja se da je najviše rukovodstvo strateški promišlja, no ako se radi o uspješnom poduzeću koje posluje ispod prosjeka industrijske grane, to jest manjak strateškog promišljanja. Smisao strateškog promišljanja je otkrivanje novih, kreativnih strategija. Upitnik je poslan na 103 e-mail adresa vlasnika poduzeća. Stavljanjem u omjer 103 poslanih anketa i zaprimljenih 60 odgovora dobije se rezultat od 58, 2 % povratnih odgovora. Anketni upitnik je podijeljen u tri dijela: Poduzetniĉka orijentacija, Strateško promišljanje i Opći podaci. Anketa putem interneta najĉešće se provodi putem elektroniĉke pošte. Mogući nedostaci takvog naĉina skupljanja podataka su :velika autoselekcija ispitnika i nemogućnost kontroliranja anketne situacije.Zatim je potrebno oblikovati formalno i sadrţajno jednostavnija anketna pitanja te tu je moguće da se pojavi nerazumjevanje pojedninih pitanja od strane ispitanika.Za potrebe cilja istraţivanja postavljeno je pet meĊusobno povezanih hipoteza. Od navedenih pet hipoteza, ĉetiri hipoteze su prihvaćene, dok je jedna hipoteza odbaĉena. Rezultati istraţivanja pokazali su da menadţeri koriste strateško promišljanje ali H1 hipoteza je odbaĉena jer je analiza istraţivanja rada pokazala da nema saznanja da su poduzetnici koji strateško razmišljaju više poduzetniĉki orijentirani. Prihvaća se H2 hipoteza koja glasi :Poduzetniĉka orijentacija ima pozitivan utjecaj na poslovnu upješnost. Prihvaća se iz razloga jer je obradom rezultata utvrĊeno da ispitanici koji pozitivno odgovaraju na promjene u okolini tj .pozitivno se nose sa elementima poduzetniĉke orijentacije, posluju u prosjeku i iznad prosjeka svoje industrijske grane Temeljem rezultata istraţivanja prihvaćena je i treća hipoteza koja pokazuje da najviše poslovodstvo najĉešće donosi odluke po svojoj intuiciji .Prihvaća se i ĉetvrta hipoteza koja glasi : Uĉenje iz prijašnjih iskustava je odlika dobrog vodstva. Istraţivanjem je došlo do rezultata da ispitanici najviše fokusiraju na ono što se predvidjelo ili propustilo, 47 razmatraju ishode svojih prijašnjih odluka, te suzdrţavaju se donositi odluke dok ne prikupe sve informacije. Prihvaća se hipoteza H5 koja glasi Većina menadţera/ vlasnika poduzeća ima profesonalne kompetencije. Rezultati ovog istraţivanja pokazuju da menadţeri odnosno vlasnici većinom imaju Visoku struĉnu spremu (52%). Prema ovom istraţivanju, većina ispitanika ( 72%) su muškarci, dok je vrlo malo ţena na menaţerskim funkcijama( svega 28%).. 53% ispitanih ima poduzetniĉkoga iskustva, te prema svim navedenim podacima moţemo zakljuĉiti da je većina podzetnika kompetentno u svome poslu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-0000000-1270 - Strategija korporacije– sadašnja budućnost (Mencer, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka
Profili:
Lara Jelenc
(mentor)