Pregled bibliografske jedinice broj: 765616
Kolegijalno opažnje nastave
Kolegijalno opažnje nastave, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 765616 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kolegijalno opažnje nastave
(Collegial observation of teaching)
Autori
Bolf, Mia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.06
Godina
2015
Stranica
70
Mentor
Kolak, Ante
Ključne riječi
kvaliteta nastave; kolegijalno opažanje nastave; refleksivni praktičar; učitelj istraživač
(teching; teacher researcher; collegial observation of teaching)
Sažetak
Suvremene škole suočavaju se sa mnogim i različitim izazovima današnjice koje direktno ili indirektno utječu na kvalitetu nastave. Od učitelja se traži da posjeduju nove, višestruke kompetencije kako bi kontinuirano unaprjeđivali vlastiti nastavni proces. U ovom radu se obrađuje tematika unaprjeđenja kvalitete nastave i profesionalnog usavršavanja učitelja. U teorijskom dijelu prikazan je proces kolegijalnog opažanja nastave nastao u sklopu projekta Agencije za odgoj i obrazovanje i Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu „„Razvoj instrumenata za vrednovanje školske nastave”. Definirani su i mnogi termini koji se vežu uz kolegijalno opažanje nastave: kvaliteta nastave, refleksija i samorefleksija, supervizija, kritički prijatelj, akcijsko istraživanje i slično. U radu je prikazano i kvalitativno istraživanje kojim se cilj bio proučiti implementaciju kolegijalnog opažanja nastave u praksi te saznati kako se isto može unaprijediti. Istraživanje je provedeno u školama koje su sudjelovale u spomenutom projektu, a sadrži 12 intervjua sa učiteljima i voditeljima. Rezultati su pokazali kako ispitanici kolegijalno opažanje nastave doživljavaju kao pozitivno iskustvo, ali nemaju konkretnih pokazatelja da je ono zaista utjecalo na unaprjeđenje kvalitete nastave i profesionalni razvoj učitelja. No, ispitanici su ponudili mnoge zanimljive prijedloge za unapređenje procesa kolegijalnog opažanja nastave. Možemo zaključiti kako je kolegijalno opažanje potrebno u suvremenim školama, ali je za njegovo provođenje potrebna bolja priprema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija