Pregled bibliografske jedinice broj: 764884
Izvannastavno čitanje priča i učenička recepcija kao poticaj za razvoj čitanja
Izvannastavno čitanje priča i učenička recepcija kao poticaj za razvoj čitanja // Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje Hrvatskoga jezika 2 / Bežen, A. ; Pavličević-Franić, D (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 202-223 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 764884 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izvannastavno čitanje priča i učenička recepcija kao poticaj za razvoj čitanja
(Extracurricular reading of stories and student's receptiveness as an incentive for reading development)
Autori
Polak, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje Hrvatskoga jezika 2
/ Bežen, A. ; Pavličević-Franić, D - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 202-223
ISBN
978953-7210-18-2
Skup
Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 14.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
čitanje; razvoj čitanja; dječja priča; akcijsko istraživanje; recepcija
(reading; reading development; children's stories; action research; reception)
Sažetak
Jedan od primarnih zadataka nastave hrvatskog jezika u mlađim razredima osnovne škole je usavršavanje vještine i unapređivanje tehnike čitanja. Polazeći od postavke da se vještina čitanja razvija čitanjem, osim nastavnog, važno je i izvannastavno čitanje. Analizom hrvatskih čitanki i udžbenika hrvatskog jezika drugog razreda utvrđen je premali broj tekstova za izvannastavno čitanje. U radu je opisan jednomjesečni projekt kao akcijsko istraživanje u kojem su učenici svakodnevno čitali zadanu priču izvan nastave. Priče su odabrane iz zbirki koje su u Nastavnom planu i programu za hrvatski jezik navedene kao lektirni naslovi. Pri osmišljavanju projekta zanimalo nas je kako će učenici i njihovi roditelji prihvatiti svakodnevno čitanje, koliko će učenika ustrajati u svakodnevnom čitanju, kakva je učenička recepcija pročitanih priča i kako i kada djeca čitaju izvan nastave. Tijekom čitanja priče učenici su podcrtavali nepoznate riječi kako bi se ispitala razumljivost teksta. Nakon čitanja priče učenici su pismeno iznosili svoje dojmove o priči i ocjenjivali priče ocjenama od 1 do 5. Rad analizira rezultate istraživanja kao dijela ovog projekta, navedene učeničke dojmove i recepciju pročitanih priča.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb