Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 764691

Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu


Živčić-Bećirević, Ivanka; Smojver-Ažić, Sanja; Martinac-Dorčić, Tamara
Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 24 (2015), 1; 47-67 doi:10.5559/di.24.1.03 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 764691 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu
(Determinants of Procrastination in Academic Settings)

Autori
Živčić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja ; Martinac-Dorčić, Tamara

Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 24 (2015), 1; 47-67

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
odugovlačenje ; atribucije uspjeha ; ciljne orijentacije ; crte ličnosti ; pshološka prilagodba studenata
(procrastination ; attribution of success ; goal orientation ; personality traits ; student adjustment to college)

Sažetak
Akademsko odugovlačenje je jedan od čestih problema studenata, a pored negativnih efekata na akademska postignuća, može se odraziti i na druge aspekte njihovoga funkcioniranja. Usprkos brojnim istraživanjima, još uvijek nije do kraja objašnjeno koji sve čimbenici sudjeluju u akademskom odugovlačenju. Ovim se radom provjeravao odnos akademskog odugovlačenja i različitih aspekata prilagodbe i akademskog uspjeha studenata, kao i doprinos ispitne anksioznosti, atribucija akademskog uspjeha i ciljnih orijentacija objašnjenju sklonosti odugovlačenju nakon kontrole doprinosa crta ličnosti. Reprezentativan uzorak od 240 studenata Sveučilišta u Rijeci (162 djevojke i 78 mladića) ispitan je tijekom prvog i četvrtog semestra studija. Na prvoj godini primijenjen je Upitnik petofaktorskog modela ličnosti, a na drugoj su primijenjene Ljestvica odugovlačenja, Upitnik ispitne anksioznosti, Ljestvica ciljnih orijentacija i Beckova ljestvica depresivnosti. Rezultati su potvrdili povezanost akademskog odugovlačenja sa svim aspektima prilagodbe studenata u očekivanom smjeru. Provedenom hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su, nakon kontrole crta ličnosti (od kojih je samo savjesnost značajan negativan prediktor), ispitna anksioznost i ciljna orijentacija na izbjegavanje truda značajni pozitivni prediktori odugovlačenja, dok je atribucija akademskog uspjeha trudu značajan negativan prediktor. Dobiveni rezultati daju smjernice za buduća istraživanja kao i preporuke za planiranje intervencijskih programa za studente.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija

Napomena
Ovaj rad je sufinanciralo Sveučilište u Rijeci projektom broj 13.04.1.3.15



POVEZANOST RADA


Projekti:
13.04.1.3.15

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Živčić-Bećirević, Ivanka; Smojver-Ažić, Sanja; Martinac-Dorčić, Tamara
Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 24 (2015), 1; 47-67 doi:10.5559/di.24.1.03 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S. & Martinac-Dorčić, T. (2015) Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu. Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 24 (1), 47-67 doi:10.5559/di.24.1.03.
@article{article, author = {\v{Z}iv\v{c}i\'{c}-Be\'{c}irevi\'{c}, Ivanka and Smojver-A\v{z}i\'{c}, Sanja and Martinac-Dor\v{c}i\'{c}, Tamara}, year = {2015}, pages = {47-67}, DOI = {10.5559/di.24.1.03}, keywords = {odugovla\v{c}enje, atribucije uspjeha, ciljne orijentacije, crte li\v{c}nosti, psholo\v{s}ka prilagodba studenata}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, doi = {10.5559/di.24.1.03}, volume = {24}, number = {1}, issn = {1330-0288}, title = {Odrednice odugovla\v{c}enja u akademskom kontekstu}, keyword = {odugovla\v{c}enje, atribucije uspjeha, ciljne orijentacije, crte li\v{c}nosti, psholo\v{s}ka prilagodba studenata} }
@article{article, author = {\v{Z}iv\v{c}i\'{c}-Be\'{c}irevi\'{c}, Ivanka and Smojver-A\v{z}i\'{c}, Sanja and Martinac-Dor\v{c}i\'{c}, Tamara}, year = {2015}, pages = {47-67}, DOI = {10.5559/di.24.1.03}, keywords = {procrastination, attribution of success, goal orientation, personality traits, student adjustment to college}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja : \v{c}asopis za op\'{c}a dru\v{s}tvena pitanja}, doi = {10.5559/di.24.1.03}, volume = {24}, number = {1}, issn = {1330-0288}, title = {Determinants of Procrastination in Academic Settings}, keyword = {procrastination, attribution of success, goal orientation, personality traits, student adjustment to college} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font