Pregled bibliografske jedinice broj: 764691
Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu
Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 24 (2015), 1; 47-67 doi:10.5559/di.24.1.03 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 764691 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu
(Determinants of Procrastination in Academic
Settings)
Autori
Živčić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja ; Martinac-Dorčić, Tamara
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 24
(2015), 1;
47-67
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odugovlačenje ; atribucije uspjeha ; ciljne orijentacije ; crte ličnosti ; pshološka prilagodba studenata
(procrastination ; attribution of success ; goal orientation ; personality traits ; student adjustment to college)
Sažetak
Akademsko odugovlačenje je jedan od čestih problema studenata, a pored negativnih efekata na akademska postignuća, može se odraziti i na druge aspekte njihovoga funkcioniranja. Usprkos brojnim istraživanjima, još uvijek nije do kraja objašnjeno koji sve čimbenici sudjeluju u akademskom odugovlačenju. Ovim se radom provjeravao odnos akademskog odugovlačenja i različitih aspekata prilagodbe i akademskog uspjeha studenata, kao i doprinos ispitne anksioznosti, atribucija akademskog uspjeha i ciljnih orijentacija objašnjenju sklonosti odugovlačenju nakon kontrole doprinosa crta ličnosti. Reprezentativan uzorak od 240 studenata Sveučilišta u Rijeci (162 djevojke i 78 mladića) ispitan je tijekom prvog i četvrtog semestra studija. Na prvoj godini primijenjen je Upitnik petofaktorskog modela ličnosti, a na drugoj su primijenjene Ljestvica odugovlačenja, Upitnik ispitne anksioznosti, Ljestvica ciljnih orijentacija i Beckova ljestvica depresivnosti. Rezultati su potvrdili povezanost akademskog odugovlačenja sa svim aspektima prilagodbe studenata u očekivanom smjeru. Provedenom hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su, nakon kontrole crta ličnosti (od kojih je samo savjesnost značajan negativan prediktor), ispitna anksioznost i ciljna orijentacija na izbjegavanje truda značajni pozitivni prediktori odugovlačenja, dok je atribucija akademskog uspjeha trudu značajan negativan prediktor. Dobiveni rezultati daju smjernice za buduća istraživanja kao i preporuke za planiranje intervencijskih programa za studente.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Napomena
Ovaj rad je sufinanciralo Sveučilište u Rijeci projektom broj 13.04.1.3.15
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus