Pregled bibliografske jedinice broj: 763830
Društvenim medijima do mobilizacije biračkog tijela na lokalnim izborima
Društvenim medijima do mobilizacije biračkog tijela na lokalnim izborima // Medijski dijalozi / Drašković, Mimo (ur.).
Cetinje: IVPE, 2015. str. 385-406 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 763830 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društvenim medijima do mobilizacije biračkog
tijela na lokalnim izborima
(The use of social media for the electorate
mobilization in the local elections)
Autori
Maretić, Meri ; Caktaš, Josipa ; Martinović, Drago
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Medijski dijalozi
/ Drašković, Mimo - Cetinje : IVPE, 2015, 385-406
Skup
VIII. Crnogorski medijski dijalozi "Medijska (ne)pismenost"
Mjesto i datum
Pljevlja, Crna Gora, 29.05.2015. - 31.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
društveni mediji ; nestranački kandidati i liste ; građani ; kampanja ; lokalni izbori
(social media ; nonpartisan candidates and lists ; citizens ; campaigns ; local elections)
Sažetak
Jedan od temeljnih ciljeva svih izbornih kampanja jest mobilizacija što većeg broja glasača te stjecanje njihova povjerenja. U predizbornim aktivnostima koje uključuju dobro planiranu i koordiniranu kampanju uloga društvenih medija može biti ključna za uspjeh u postizanju izbornih rezultata, uz uvjet da birači prepoznaju primljenu poruku. Politička događanja na lokalnoj razini te pripremljenost za komuniciranje s građanima korištenjem društvenih medija, daju doprinos aktivaciji glasača i jačanju interakcije kroz otvoreno, odgovorno i argumentirano komuniciranje. U radu su analizirane nestranačke kampanje: kandidatkinje grupe građana Marijane Puljak koja se na lokalnim izborima održanim 2013. godine prvi put natjecala na gradskoj razini za gradonačelnicu, a njena lista za Gradsko vijeće grada Splita (Republika Hrvatska) te kandidata Dalibora Ravića i Neovisne liste SOS Široki Brijeg za načelnika Općine, odnosno za Općinsko vijeće Širokog Brijega na izborima održanim 2012. godine (Bosna i Hercegovina). Nestranački i široj javnosti do tada nepoznati kandidati, koji su mobilizaciju birača temeljili na komunikaciji putem društvenih medija, postali su značajni sudionici u donošenju odluka predstavničkih tijela. Postignuti rezultati upućuju na činjenicu da se korištenjem prednosti novih medija u kratkom roku uspijeva mobilizirati biračko tijelo i ostvariti izborni rezultat prema postavljenom izbornom cilju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split