Pregled bibliografske jedinice broj: 763582
Suvremeni standardi matematičkih kompetencija u početnoj nastavi matematike
Suvremeni standardi matematičkih kompetencija u početnoj nastavi matematike / Jakir, Aleksandar (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2014
CROSBI ID: 763582 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni standardi matematičkih kompetencija u početnoj nastavi matematike
(Contemporary standards of mathematics competencies in elementary teaching of mathematics)
Autori
Mišurac, Irena
Vrsta obrazovnog materijala
Ostalo (nedefinirano)
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Grad
Split
Godina
2014
Stranica
136
ISBN
978-953-7395-67-4
Ključne riječi
nastava matematike; matematičke kompetencije; standardi kompetencija; rješavanje problema; razmišljanje i dokazivanje; komunikacija; povezivanje; reprezentacija; učitelji razredne nastave
(mathematics education; mathematics competencies; standards of competencies; Problem Solving; Reasoning and Proof; Communication; Connections; Representation; Primary School Teachers)
Sažetak
Kompetentnost za prepoznavanje, snalaženje i uspješno rješavanje problema jedna je od karakteristika uspješnog pojedinca u svim sferama privatnog i profesionalnog života. Biti sposoban riješiti problem podrazumijeva sposobnost razumijevanja i analiziranja problema, odabira i osmišljavanja adekvatne strategije, konceptualnog razumijevanja matematičkih sadržaja i sposobnost primjene matematike u problemskim kontekstima. Matematički pismeni pojedinac treba prepoznati razmišljanje i dokazivanje kao temeljne aspekte matematike, odabirati i upotrebljavati različite oblike mišljenja i zaključivanja, stvarati i provjeravati pretpostavke te razvijati i procjenjivati matematičke argumente i dokaze. Komunikacija je proces koji omogućava razmjenu matematičkih ideja, prenošenje spoznaja, razumijevanje među ljudima, a time je preduvjet za cjelokupan proces matematičkog obrazovanja. Sposobnost povezivanja u matematici podrazumijeva prepoznavanje i korištenje veza između različitih matematičkih spoznaja te prepoznavanje i primjenu matematike u svakodnevnom životu. Kompetentnost za korištenje matematičkih reprezentacija podrazumijeva poznavanje i umijeće primjene matematičkih formalnih zapisa, grafova, dijagrama, tablica, znakova i drugih formi kojima se prikazuju matematičke ideje, činjenice, tvrdnje ili postupci. Da bi se navedene kompetencije kod učenika razvile, neophodno je da ih učitelji prepoznaju kao važne te svoje matematičko poučavanje osmisle tako da potiču te kompetencije kod svojih učenika. Učitelji svojim odlukama, načinima rada, odabirom aktivnosti i zadataka, stavovima, vlastitim doživljavanjem matematike i definiranjem ciljeva učenja potiču određene matematičke kompetencije kod svojih učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija