Pregled bibliografske jedinice broj: 762968
Digitalni mediji i medijski odgoj u školi
Digitalni mediji i medijski odgoj u školi // Odgoj u školi / Opić, Siniša ; Bilić, Vesna ; Jurčić, Marko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 177-196
CROSBI ID: 762968 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalni mediji i medijski odgoj u školi
(Digital media and media education in schools)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Odgoj u školi
Urednik/ci
Opić, Siniša ; Bilić, Vesna ; Jurčić, Marko
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
177-196
ISBN
978-953-7210-85-4
Ključne riječi
digitalni mediji, nastavni mediji, internet, pametni telefon, pametna ploča, obvezna škola, sekundarno obrazovanje
(digital media, teaching media, Internet, smartphone, smartboard, compulsory school, secondary education)
Sažetak
Djeca i mladi net generacije odrastaju u digitalnom multimedijskom okruženju. Naziv „net-generacija“ djeca i mladi ovog doba su dobili zbog izloženosti snažnom utjecaju moćnih umreženih medija (eng. net - mreža ; Internet, mobilni i 'pametni' telefoni, tablet, satelitska televizija). Do punoljetnosti i polaganja ispita zrelosti pripadnici net- generacije su više vremena bili izloženi utjecajima digitalnih medija negoli osmišljenim pedagoškim utjecajima na nastavnim satima u školi. Većina pripadnika te generacije posjeduju vlastite mobilne ili pametne telefone već iz vremena početnih razreda primarnog obrazovanja, a tijekom adolescencije oni su aktivni sudionici društvenih digitalnih mreža. U školi se još uvijek nedovoljno uvažava činjenica da su pored školskih/nastavnih pedagoških utjecaja mladi izloženi i utjecaju svojevrsne digitalne alternativne škole. Većinu informacija i kompetencija koje su važne za uporabu digitalnih medija mladi stječu informalnim učenjem. U školi se uglavnom malo (nedovoljno) pozornosti posvećuje učenju o digitalnim medijima, a također premalo se ti mediji koriste u nastavnom procesu. U školi treba učiti o digitalnim medijima, zatim treba učiti o modelima, kulturi i prirodi komuniciranja uz pomoć tih medija te učiti i kako se uči uz pomoć digitalnih medija. Naravno, u školi treba poučavati i učiti uz pomoć tih medija. Svaka zabrana i pretjerano plašenje djece, mladih i odraslih (njihovih roditelja) s opasnostima koje vrebaju uz te medije donosi štetu i jednima i drugima. U prošlom stoljeću su se kao pedagogijske znanstvene discipline afirmirale školska i medijska pedagogija. U ovom stoljeću organiziraju se brojna istraživanja o utjecaju spomenutih medija na učenje i odgoj novih generacija u vrijeme školovanja. Zato se već može govoriti i o konstituiranju školske medijske pedagogije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Napomena
Rad je nastao kao rezultat programa znanstvenog projekta Nastava i škola za net generacije (Hrvatska zaklada za znanost, 2014. - 2017.)