Pregled bibliografske jedinice broj: 761121
Uloga učitelja u kreativnome poučavanju pismenosti
Uloga učitelja u kreativnome poučavanju pismenosti // 3. Međimurski filološki dani ; knjiga sažetaka
Čakovec, Hrvatska, 2015. str. x-y (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 761121 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga učitelja u kreativnome poučavanju pismenosti
(Role of the Teacher in the Creative Teaching of Literacy)
Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Sinković, Željka ; Višnjić, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
3. Međimurski filološki dani ; knjiga sažetaka
/ - , 2015, X-y
Skup
Međimurski filološki dani (3 ; 2015)
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 12.03.2015. - 13.03.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelj ; kreativno mišljenje ; pismenost ; nastava Hrvatskoga jezika
(teacher ; creative thinking ; literacy ; teaching of Croatian language)
Sažetak
Učitelj je središnja osoba odgojno-obrazovnoga procesa. U nastavi hrvatskoga jezika učitelj je i pisani i govorni model svojim učenicima. Upravo je zato jako važno poticati učitelje da u nastavi jezika i jezičnoga izražavanja potiču i razvijaju kreativno mišljenje svojih učenika, osobito potičući traženje različitih rješenja problema na nove i zanimljive načine. Kreativno poučavanje pismenosti uključuje korištenje različitih metoda i tehnika koje će učenike naučiti da na kreativan način rješavaju postavljene probleme (Hunt i Quaranta, 2014). Istraživanja (Cvikić i Aladrović Slovaček, 2014) pokazuju da su integracija i korelacija u nastavi Hrvatskoga jezika nedovoljno iskorištene te da je deklarativno znanje učenika veće od proceduralnoga. Stoga je cilj ovoga rada ispitati koje tehnike i metode u nastavi Hrvatskoga jezika koriste učitelji u mlađim razredima osnovne škole kako bi poticali razvoj kreativnoga mišljenja u poučavanju pismenosti. U istraživanju će sudjelovati pedeset (N = 50) učitelja različite dobi, godina radnoga staža te stava prema radu u školi. Očekuje se da učitelji samo ponekad rabe tehnike i metode koje potiču razvoj kreativnoga mišljenja u poučavanju pismenosti te da sami sebe doživljavaju kreativnima. Također se očekuje da će mlađi učitelji biti kreativniji, a zadovoljniji će učitelji češće rabiti metode i tehnike kreativnoga mišljenja.
Izvorni jezik
Hrvatski