Pregled bibliografske jedinice broj: 760736
Značenja cjeloživotnog učenja u kontekstu međunarodnih tijela i organizacija
Značenja cjeloživotnog učenja u kontekstu međunarodnih tijela i organizacija // Acta ladertina, 11 (2014), 49-67 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 760736 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značenja cjeloživotnog učenja u kontekstu međunarodnih tijela i organizacija
(The meanings of lifelong learning in the context of international bodies and organizations)
Autori
Rogić, Ana Marija
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 11
(2014);
49-67
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje; cjeloživotno učenje; permanentno obrazovanje; povratno obrazovanje
(lifelong education; lifelong learning; permanent education; recurrent education)
Sažetak
Cjeloživotno učenje, cjeloživotno obrazovanje, te održivi razvoj sveprisutne su ključne riječi obrazovnih programa i projekata današnjice. U cjeloživotnom učenju prepoznaju se ujedno i cilj i sredstvo za razvoj gospodarstva i zadovoljenje potreba tržišta rada s jedne strane, te stvaranje društva temeljenog na poštivanju ljudskih prava i osobnog razvoja pojedinca s druge strane. Naizgled jasan, pojam cjeloživotnog učenja nije sam po sebi razumljiv. U nekoliko posljednjih desetljeća iskristalizirali su se njegovi različiti nazivi i tumačenja. Razlog tomu su određeni vremenski, prostorni i sociološki konteksti njegova prihvaćanja. Prve službene publikacije o toj temi izdane su od strane međunarodnih organizacija UNESCO-a, OECD-a i Europske komisije. Metodološki pristup u ovom radu čini sadržajna analiza s ciljem sažetog prikazivanja i razjašnjavanja pojmova srodnih ili istoznačnih cjeloživotnom učenju, kao i ukazivanja na osnovne ciljeve pojedinih obrazovno-političkih dokumenata. Rezultat toga ujedno su sadržajna i vremenska podjela koncepcija/e cjeloživotnog učenja, pri čemu postaje vidljiv i povijesni razvitak samog pojma. Umjesto zaključka iznose se kritička razmatranja o koncepciji cjeloživotnog učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- CSA - Linguistics and Language Behavior Abstracts
- EBSCOs SocINDEX