Pregled bibliografske jedinice broj: 760632
Višejezičnost i strah od stranog jezika
Višejezičnost i strah od stranog jezika // Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, 2015. str. 235-246 (predavanje, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 760632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Višejezičnost i strah od stranog jezika
(Multilingualism and Foreign Language Anxiety)
Autori
Svilarić, Andrea ; Klak, Hana ; Mardešić, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku
/ Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina - Zagreb : Srednja Europa, 2015, 235-246
ISBN
978-953-7963-27-9
Skup
Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.04.2014. - 27.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
strah od stranog jezika ; višejezičnost ; talijanski jezik ; portugalski jezik ; CROEFLA
(foreign language anxiety ; multilingualism ; Italian language ; Portuguese language ; CROEFLA)
Sažetak
Istraživanja straha od stranog jezika potvrdila su povezanost mnogobrojnih i različitih varijabli, kao što su osobine ličnosti, spol, dob, jezična darovitost, duljina učenja, stupanj izloženosti jeziku u neformalnom kontekstu, razredno ozračje, nastavnik i dr. s ovim čestim fenomenom u nastavi. Budući da je većina istraživanja u hrvatskom obrazovnom kontekstu provedena za jezike kojima su učenici i studenti više izloženi, a to su engleski i njemački, cilj ovog istraživanja bio je ispitati strah od romanskih jezika, i to talijanskog i portugalskog. Ispitanici su bili studenti preddiplomskog i diplomskog studija Filozofskog fakulteta u Zagrebu, ukupno njih 103, višejezičari, visokomotivirani i s višegodišnjim iskustvom učenja stranih jezika. Istraživanje je provedeno pomoću upitnika CROEFLA (Mihaljević Djigunović i dr. 2004) konstruiranog u svrhu ispitivanja straha od stranog jezika u hrvatskom obrazovnom kontekstu. Rezultati usporedne analize za talijanski i portugalski ukazuju da veća izloženost stranom jeziku prije upisa na studij ne rezultira nužno i smanjenjem straha od upotrebe tog jezika u sveučilišnoj nastavi. Ostale ispitane varijable poput iskustva u učenju stranih jezika, u smislu poznavanja većeg broja jezika, nisu se pokazale značajnima u smanjenju razine straha od jezika u kontekstu sveučilišne nastave dok su se relevantnima pokazale varijable kontakta s izvornim govornicima i duljina studiranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija