Pregled bibliografske jedinice broj: 760393
Provjera modela poduzetničkih namjera na studentima ekonomskih i neekonomskih usmjerenja
Provjera modela poduzetničkih namjera na studentima ekonomskih i neekonomskih usmjerenja // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb, Hrvatska: Grafički zavod Hrvatske, 2015. str. 122-122 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 760393 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjera modela poduzetničkih namjera na studentima ekonomskih i neekonomskih usmjerenja
(The evaluation of the model of entrepreneurial intentions on economical- and non-economical- oriented students)
Autori
Britvić, Antea ; Tonković Grabovac, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja
/ Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka - : Grafički zavod Hrvatske, 2015, 122-122
Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poduzetništvo; poduzetničke sklonosti; poduzetničke namjere; studenti; (ne)ekonomsko usmjerenje
(entrepreneurship; entrepreneurial tendencies; entrepreneurial intentions; students; (non)economy studies)
Sažetak
Namjerno ponašanje i aktivnosti poduzetnika, koje su ključne za pokretanje i daljnje uspješno poslovanje poduzeća, teško je objasniti bez psihologije poduzetništva. Pitanje koje zanima brojne istraživače jest koje su to osobine koje motiviraju osobu da postane poduzetnik. Jedino takvo istraživanje u Hrvatskoj provela je Miljković-Krečar (2013) na apsolventima studija poduzetništva, prema kojem su odrednice poduzetničke namjere: iskustvo osnivanja i vođenja poduzeća, poduzetništvo u obitelji, akademski status, socijalna podrška, poduzetničke sklonosti, poduzetnička samoefikasnost i poželjnost poduzetništva. Međutim, ostalo je nepoznato kakve su i čime se mogu predvidjeti poduzetničke namjere hrvatskih studenata na nižim godinama studija, što je bitno istražiti budući da poduzetnici započinju svoju karijeru već u mlađoj odrasloj dobi, te studenata neekonomskih usmjerenja. Stoga je cilj ovoga rad bio ispitati model odrednica poduzetničke namjere na studentima ekonomskih i neekonomskih usmjerenja. Istraživanje je provedeno on-line, na oko 300 studenta različitih usmjerenja iz cijele Hrvatske. Sudionici su anonimno ispunili Mjeru poduzetničkih namjera, mjere prediktorskih konstrukata te upitnik socio-demografskih varijabli. Statistička obrada provedena pomoću hijerarhijske regresijske analize u tri koraka, pokazala je da smo modelom kod oba poduzorka uspjeli objasniti približno jednako velik postotak varijance kriterija (oko 70%), no nađene su razlike u odrednicama modela s obzirom na usmjerenje studenata. Ovaj nalaz može predstavljati polazište za buduća teorijska istraživanja poduzetničke namjere na različitim populacijama. Na praktičnom planu kreiranja intervencija za podizanje poduzetničkih namjera kod studenata, nalazi ovog istraživanja ukazuju na važnost prilagođavanja intervencija usmjerenju studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija