Pregled bibliografske jedinice broj: 759967
Etnocentrizam hrvatskih potrošača s obzirom na demografska obilježja
Etnocentrizam hrvatskih potrošača s obzirom na demografska obilježja, 2013., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 759967 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Etnocentrizam hrvatskih potrošača s obzirom na demografska obilježja
(Ethnocentrism Croatian consumers with regard to demographic characteristics)
Autori
Abramović, Zdravko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet-Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
17.09
Godina
2013
Stranica
76
Mentor
Horvat, Sandra
Ključne riječi
potrošački etnocentrizam; demografski čimbenici; Cetscale; Hrvatska
(consumer ethnocentrism; demographic factors; Cetscale; Croatia)
Sažetak
Potrošački etnocentrizam podrazumijeva usmjerenost potrošača na kupovinu domaćih, a ne uvezenih proizvoda, uz uvjerenje da potrošači inozemnih proizvoda odgovorni za domaće ekonomske probleme, među kojima je najznačajnija nezaposlenost. Cilj ovog rada je odrediti utjecaj demografskih čimbenika na tendencije potrošačkog etnocentrizma na području Hrvatske. U okviru demografskih čimbenika ispitat će se varijable pojedinog ispitanika ; kao što su spol, dob, obrazovanje te njihov utjecaj na tendencije potrošačkog etnocentrizma. Istraživanje je provedeno na uzorku od 200 ispitanika iz cijele Hrvatske. Podaci su prikupljeni putem anketnog upitnika koji je obuhvaćao mjernu ljestvicu Cetscale zatvorenog tipa pitanja. Istraživanje je pokazalo umjerenu razinu etnocentričnosti potrošača. Potrošački etnocentrizam je izraženiji kod starijih nego kod mlađih ispitanika, kod niskoobrazovanih nego kod visokoobrazovanih te kod žena nego kod muškaraca. Rezultati istraživanja ukazuju na značajan utjecaj demografskih čimbenika na tendencije etnocentrizma u potrošača na području Hrvatske osim varijable spol koja se pokazala statistički nesignifikantnom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija