Pregled bibliografske jedinice broj: 759957
Percepcija sudjelovanja poznatih osoba u promociji privatnih marki
Percepcija sudjelovanja poznatih osoba u promociji privatnih marki, 2014., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 759957 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija sudjelovanja poznatih osoba u promociji privatnih marki
(Perception of celebrity endorsement in private label management)
Autori
Ravlić, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet-Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
27.02
Godina
2014
Stranica
51
Mentor
Horvat, Sandra
Ključne riječi
privatna marka; proizvođačka marka; sudjelovanje poznatih osoba u promociji; promocija privatnih marki
(private label; manufacturers label; celebrity endorsements; private labels advertising)
Sažetak
Uloga i važnost privatnih maraka mijenjali su se kroz povijest te u današnjem okruženju dosegli status ozbiljnog konkurenta proizvođačkim markama. Privatne marke u suvremenom svijetu postale su nezaobilazan dio većine kategorija proizvoda široke potrošnje. U proteklih desetak godina privatne marke ostvaruju kontinuirani rast i sve veći tržišni udio u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj. Iako danas postoje studije o utjecaju poznatih osoba u promociji općenito, ne postoji mnogo relevantnih studija koje opisuju percepciju potrošača o sudjelovanju poznatih osoba u promociji privatnih marki. Za potrebe diplomskog rada, a u svrhu prikupljanja primarnih podataka provedeno je jednokratno opisno istraživanje na prigodnom uzorku od 335 ispitanika. Istraživanje je jasno pokazalo kako je percepcija potrošača o sudjelovanju pozitivnih osoba pozitivna i ne zaostaje mnogo u usporedbi s mogućnošću sudjelovanja istih u promociji nacionalnih marki, koje još uvijek drže najviši udio na tržištu i za koje se izdvajaju daleko veći iznosi za oglašavanje. Pri izboru poznatih osoba koje bi sudjelovale u promociji, najvažniji faktori o kojim treba voditi računa su simpatičnost i imidž poznate osobe u javnosti, dok je najmanje važan faktor kontroverznost poznate osobe. Osobe ženskog spola smatraju se prikladnijima za promociju privatnih marki, dok profesija poznatih osoba, ispitanicima u uzorku nije toliko važna kao faktor pri izboru osobe koja će promovirati privatnu marku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija