Pregled bibliografske jedinice broj: 759951
Čimbenici utjecaja na lojalnost potrošača proizvođačkim i privatnim markama kozmetičkih proizvoda
Čimbenici utjecaja na lojalnost potrošača proizvođačkim i privatnim markama kozmetičkih proizvoda, 2013., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 759951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čimbenici utjecaja na lojalnost potrošača proizvođačkim i privatnim markama kozmetičkih proizvoda
(Determinants of consumer loyalty to manufacturers and private brands of cosmetic products)
Autori
Seršić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet-Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
12.06
Godina
2013
Stranica
81
Mentor
Horvat, Sandra
Ključne riječi
proizvođačka marka; privatna marka; lojalnost; ime marke; kvaliteta proizvoda; cijena proizvoda; izgled marke; promocija marke; kvaliteta usluge; izgled prodajnog mjesta.
(manufacturer brands; private label; loyalty; brand name; product quality; price; design; promotion; service quality; store environment)
Sažetak
Zbog mnoštva proizvoda i različitih marka na tržištu dolazi do borbe za potrošače između poduzećima. Cilj je istaknuti se među konkurentima te postati preferirana marka ciljnog segmenta. Prilikom donošenja odluke o kupovini razmatraju se različiti čimbenici koji mogu biti presudni u izgradnji dugoročnog odnosa. Ime marke, kvaliteta proizvoda, kvaliteta usluge, cijena proizvoda, izgled proizvoda, promocija proizvoda, izgled prodajnog mjesta i slično samo su neki od kriterija kojima si potrošači pojednostavljuju izbor. Cilj diplomskog rada je dati uvid u teoretsku podlogu lojalnost, ispitati odnos navedenih čimbenika i njihov utjecaj na lojalnost proizvođačkim i privatnim markama prilikom kupovine kreme za lice. Provedeno je primarno istraživanje na uzorku od 128 ispitanika, pomoću anketnog upitnika čiji su rezultati omogućili identificiranje obilježja i mjerenje lojalnosti prilikom kupnje proizvođačkih i privatnih maraka krema za lice. Rezultati istraživanja pokazuju da u Hrvatskoj potrošači najviše cijene kvalitetu pružene usluge i izgled prodajnog mjesta. Vole se osjećati ugodno u prodavaonici pa cijene prijateljski i profesionalni odnos s prodavačima. Međutim, još uvijek ne postoji veliki broj korisnika privatnih maraka, odnosno njihova kvaliteta se još uvijek smatra relativno niskom. Prilikom kupovine privatnih maraka cijena je glavni faktor važnosti, te je stoga i njihova lojalnost određenoj marki nedostatna. Korisnici proizvođačkih maraka veliki broj odluka u vezi kupovine krema za lice donose na osnovu svakodnevne promocije i cijene za koju smatraju da garantira kvalitetu. Potrošači ocjenjuju kvalitetu proizvoda prvenstveno prema cijeni, dok im je izgled proizvoda i samo ime proizvoda manje važno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija