Pregled bibliografske jedinice broj: 759949
Uloga hedonističke vrijednosti proizvoda u izgradnji lojalnosti marki
Uloga hedonističke vrijednosti proizvoda u izgradnji lojalnosti marki, 2014., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 759949 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga hedonističke vrijednosti proizvoda u izgradnji lojalnosti marki
(The role of hedonic value of products in building brand loyalty)
Autori
Božićević, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet-Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
30.01
Godina
2014
Stranica
51
Mentor
Horvat, Sandra
Ključne riječi
lojalnost marki; stavovna lojalnost; ponašajuća lojalnost; hedonistička potrošnja; hedonistička vrijednost
(brand loyalty; attitudinal loyalty; behavioural loyalty; hedonic consumption; hedonic value)
Sažetak
Predmet rada je uloga hedonističke vrijednosti proizvoda u izgradnji lojalnosti marki. U radu će se objasniti zašto je koncept lojalnosti marki bitan u poslovanju svih poduzeća i kako hedonistička vrijednost proizvoda utječe na izgradnju lojalnosti potrošača. Budući da je hedonistička vrijednost individualna pojava i u brojnim situacijama ima jak utjecaj na ponašanje potrošača, važno ju je istražiti i razumjeti kako bi poduzeća mogla svoje proizvode/usluge što bolje prilagoditi hedonističkim potrebama i željama pojedinaca. Iako je koncept lojalnosti u velikoj mjeri istražen i objašnjen, hedonistička vrijednost proizvoda i njezin utjecaj na lojalnost marki nije u tolikoj mjeri. Sekundarnim će se istraživanjem analizirati dostupna literatura domaćih i stranih autora kako bi se teorijski objasnila lojalnost marki, njezini čimbenici, te hedonistička vrijednost proizvoda. Ciljevi ovoga rada su: definirati lojalnost marki, njezine čimbenike i vrste te hedonističku vrijednost proizvoda. Provedeno je i opisno istraživanje na prigodnom uzorku kojemu je cilj bio istražiti moderatorski utjecaj hedonističke vrijednosti proizvoda na lojalnost marki, odnosno na njezine čimbenike (zadovoljstvo markom, tržišna vrijednost marke, vrijednost marke za potrošače i povjerenje u marku) i utvrditi razliku između dvije marke čokolade od kojih jedna ima višu hedonističku vrijednost. Istraživanje je pokazalo da zadovoljstvo markom, tržišna vrijednost marke i vrijednost marke za potrošače imaju pozitivan utjecaj na stavovnu i ponašajuću lojalnost kada proizvod ima visoku hedonističku vrijednost. Također, usporedba dviju marki čokolade pokazala je kako je Bajadera percipirana kao marka veće hedonističke vrijednosti od Dorine i kako je preferirana od strane potrošača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija