Pregled bibliografske jedinice broj: 759944
Čimbenici utjecaja na percepciju luksuznosti modnih marki
Čimbenici utjecaja na percepciju luksuznosti modnih marki, 2014., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 759944 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čimbenici utjecaja na percepciju luksuznosti modnih marki
(Determinants which influence perception of luxury fashion brands)
Autori
Galošić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet-Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
23.01
Godina
2014
Stranica
57
Mentor
Horvat, Sandra
Ključne riječi
luksuz; modna marka; luksuzna modna marka; percepcija potrošača; percepcije luksuznosti
(luxury; luxury fashion brand; consumer perception; the perception of luxury)
Sažetak
Globalna industrija luksuznih proizvoda, koja uključuje pića, modu, kozmetiku, mirise, satove, nakit i torbe, obuhvaća veliki dio svjetske ekonomske aktivnosti. Teorijski, rad postavlja osnovu za razumijevanje luksuza i luksuzne marke pri čemu je posebna pažnja usmjerena na luksuznu modnu marku. Prilikom definiranja luksuzne modne marke objašnjena je uloga percepcije potrošača, odnosno, uočeni su čimbenici koji utječu na percepciju luksuznosti modne marke. Praktični dio rada sastoji se od empirijskog istraživanja koje se bavilo usporedbom luksuzne modne marke Chanel i luksuzne modne marke Louis Vuitton kako bi se utvrdile percepcije potrošača o navedenim markama te uočile razlike u percepciji luksuznosti. Fokus istraživanja usmjeren je na usporedbu osobnih i neosobnih čimbenika koji utječu na percepcije luksuznih modnih marki da bi se utvrdilo koja se marka percipira višom razunom luksuznosti te koji čimbenici utječu na percepciju potrošača. Rezultati istraživanja pokazuju razlike u percepcijama luksuznosti između luksuznih marki, tj. ispitanici percipiraju marku Chanel višom razinom luksuznosti od marke Louis Vuitton. Drugim riječima, potvrđena je teza da se dvije luksuzne marke razlikuju po stupnju luksuznosti, odnosno da potrošači određenu luksuznu marku mogu percipirati luksuznijom od druge. Istraživanje je značajno jer prikazuje kako potrošači percipiraju luksuzne modne marke što može imati ulogu u isticanju konkurentskih prednosti i pozicioniranju tih marki.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija