Pregled bibliografske jedinice broj: 759832
Stavovi potrošača prema privatnim i proizvođačkim markama u Republici Hrvatskoj
Stavovi potrošača prema privatnim i proizvođačkim markama u Republici Hrvatskoj, 2013., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 759832 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi potrošača prema privatnim i proizvođačkim markama u Republici Hrvatskoj
(Consumers attitudes towards private and manufacturer brands in Croatia)
Autori
Leutar, Karolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet-Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
06.11
Godina
2013
Stranica
77
Mentor
Horvat, Sandra
Ključne riječi
privatne marke; stavovi potrošača; Hrvatska
(private labels; consumer attidutes; Croatia)
Sažetak
U posljednjih trideset godina privatne marke su doživjele ekspanziju te bilježe brži rast nego marke proizvođača. Tržišni udio privatnih maraka na pojedinim razvijenim tržištima kao što je Švicarska doseže i 50% dok je hrvatsko tržište privatnih maraka još uvijek u povojima, sa svega 2% tržišnog udjela, međutim uz prisutan kontinuirani rast. Veći rast bilježe privatne marke na tržištima u razvoju, što je i logično, upravo zbog njihovog niskog tržišnog udjela. Prema provedenom istraživanju o stavovima kupaca prema privatnim markama provedenom na indijskom tržištu (Pandya i Joshi, 2011.), percepcija kvalitete važan je element odluke o kupnji privatne marke – ako su sve marke u istoj kategoriji proizvoda percipirane kao jednako ili približno jednako kvalitetne, tada će se kupci orijentirati prema privatnim markama. Istraživanje je potvrdilo kako je kvaliteta i dalje najvažniji čimbenik koji utječe na odluku o kupovini (važniji čimbenik od cijene). Za potrebe istraživanja stavova hrvatskih potrošača o privatnim i proizvođačkim markama prisutnima na domaćem tržištu provedeno je primarno, odnosno deskriptivno istraživanje korištenjem anketnog upitnika. Podaci dobiveni provedenim istraživanjem među potrošačima u Zagrebu i Splitu pokazuju kako je ipak cijena najvažnija prednost trgovačkih maraka na tržištu te je glavni ključ njihova uspjeha u tome što se njima podmiruje potražnja segmenta potrošača kojima je glavni kriterij odabira niska cijena (uz pretpostavku zadovoljavajuće razine kvalitete proizvoda). Pozitivno je što postoji visok postotak ispitanika koji smatraju da proizvodi koji nose naziv trgovačke marke pružaju adekvatnu vrijednost za uloženo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija