Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 759825

Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka


Škunca, Helena
Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka, 2014., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb


CROSBI ID: 759825 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka
(Role of marketing factors in managing price gap between private and national brands)

Autori
Škunca, Helena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet-Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
27.02

Godina
2014

Stranica
69

Mentor
Horvat, Sandra

Ključne riječi
privatne marke; proizvođačke marke; cjenovni jaz; marketinški čimbenici; cijena
(private label; national brands; price gap; marketing factors; price)

Sažetak
Privatne marke su marke u vlasništvu posrednika koji angažiraju proizvođače za proizvodnju proizvoda koji će biti u vlasništvu tih maraka. Pod privatnim markama najčešće se podrazumijevaju marke trgovaca i distributera i one igraju veliku ulogu u njihovoj profitabilnosti i diferencijaciji. Snaga privatnih maraka je iz godine u godinu sve veća te predstavljaju veliki izazov i prijetnju za proizvođačke marke. Naime proizvođačke marke su znatno skuplje od privatnih maraka te se sve više kupaca odlučuje na kupnju privatnih maraka. No kupci su pojedine proizvođačke marke i dalje spremni platiti po višoj cijeni pa je važno spoznati utječu li na spremnost upravo marketinški čimbenici, stoga će se analizirati percepcija značaja marketinških čimbenika za cjenovni jaz između privatnih i proizvođačkih maraka. Predmet ovog rada je upravljanje cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka u kategorijama tekućih sapuna, čokolada te krema za njegu lica. Cilj je bio istražiti utjecaj marketinških čimbenika na sklonost potrošača da plate višu cijenu za proizvođačke u odnosu na privatne marke te u skladu s tim spoznati koliko visoki cjenovni jaz može biti između privatnih i proizvođačkih maraka u različitim kategorijama proizvoda. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od sto ispitanika pomoću web ankete. Ispitanici su odgovarali na pitanja o prihvatljivom cjenovnom jazu i marketinškim čimbenicima i to za svaku analiziranu kategoriju zasebno. Rezultati istraživanja su pokazali da postoji razlika u razini očekivanog cjenovnog jaza između privatnih i proizvođačkih maraka u različitim kategorijama proizvoda. Čokolada se pokazala kao kategorija koja može imati visoki cijenovni jaz, kreme za njegu lica srednji, a tekući sapun može imati niski cjenovni jaz. Razlika u cjenovnom jazu može se povezati s utjecajem marketinških čimbenika. Naime proizvođači čokolada po odgovorima ispitanika najviše ulažu u marketinške čimbenike dok proizvođači tekućih sapuna najmanje. Rezultat ulaganja je veća spremnost kupca da plati proizvod po višoj cijeni, tj. rezultat je viši cjenovni jaz

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sandra Horvat (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Škunca, Helena
Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka, 2014., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb
Škunca, H. (2014) 'Uloga marketinških čimbenika u upravljanju cjenovnim jazom između privatnih i proizvođačkih maraka', diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}kunca, Helena}, year = {2014}, pages = {69}, keywords = {privatne marke, proizvo\dja\v{c}ke marke, cjenovni jaz, marketin\v{s}ki \v{c}imbenici, cijena}, title = {Uloga marketin\v{s}kih \v{c}imbenika u upravljanju cjenovnim jazom izme\dju privatnih i proizvo\dja\v{c}kih maraka}, keyword = {privatne marke, proizvo\dja\v{c}ke marke, cjenovni jaz, marketin\v{s}ki \v{c}imbenici, cijena}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}kunca, Helena}, year = {2014}, pages = {69}, keywords = {private label, national brands, price gap, marketing factors, price}, title = {Role of marketing factors in managing price gap between private and national brands}, keyword = {private label, national brands, price gap, marketing factors, price}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font