Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 759813

Uloga percipirane vrijednosti privatne marke u izgradnji lojalnosti privatnoj marki i trgovačkom lancu


Kovačić, Andrea
Uloga percipirane vrijednosti privatne marke u izgradnji lojalnosti privatnoj marki i trgovačkom lancu, 2014., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb


CROSBI ID: 759813 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga percipirane vrijednosti privatne marke u izgradnji lojalnosti privatnoj marki i trgovačkom lancu
(The role of perceived value of private label in building loyalty to private label and retail chain)

Autori
Kovačić, Andrea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet-Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
28.02

Godina
2014

Stranica
65

Mentor
Horvat, Sandra

Ključne riječi
privatne marke; percipirana vrijednost; lojalnost privatnoj marki; lojalnost trgovcu
(private label; perceived value; brand loyalty; store loyalty)

Sažetak
Marka je važan izvor konkurentske prednosti, a time i izvor financijskih prihoda. Kada su trgovci uvidjeli brojne prednosti koje marke donose poduzećima, počeli su razvijati vlastite marke. Radi se o markama kojima ne upravlja proizvođač, već netko drugi, najčešće trgovac ili distributer, pa se nazivaju privatne ili trgovačke marke. U početku su privatne marke nastale kao jednostavne marke temeljene na niskoj cijeni, a kasnije su trgovci imali potrebu za diferencijacijom, te su nastale tri razine privatnih maraka različite percipirane vrijednosti. Percipirana vrijednost predstavlja potrošačevu percepciju troškova i koristi koji nastaju kupovinom proizvoda, tj. pojednostavljeno odnos cijene i kvalitete proizvoda. Percipirana vrijednost usko je povezana s potrošačevim zadovoljstvom, a zadovoljstvo potrošača je temeljni preduvjet za lojalnost. Lojalnost potrošača odnosi se na ponavljanje kupnje proizvoda iste marke (lojalnost marki) i ponavljanje kupnje kod istog trgovca (lojalnost trgovcu). Lojalni potrošači zahtijevaju manja ulaganja od nelojalnih i manje su osjetljivi na cijenu te su stoga vrlo poželjna skupina potrošača za svakog trgovca. Pomoću uzoraka od 100 potrošača Konzuma i 71 potrošača Interspara, dobiveni su različiti rezultati za svaki trgovački lanac. Njihovi potrošači su različito rangirali vrste privatnih maraka po percipiranoj vrijednosti i lojalnosti. Dok potrošači Konzuma percipiraju tradicionalne privatne marke s najvećom vrijednošću, za potrošače Interspara to su generičke privatne marke. Međuodnos razine percipirane vrijednosti i lojalnosti je isti kod rezultata istraživanja na oba lanca. Marka s najvećom percipiranom vrijednošću ima najveću lojalnost i obratno, a lojalnost oba lanca će se povećati ako se poveća lojalnost bilo kojoj od tri vrste privatnih maraka u njihovom vlasništvu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sandra Horvat (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kovačić, Andrea
Uloga percipirane vrijednosti privatne marke u izgradnji lojalnosti privatnoj marki i trgovačkom lancu, 2014., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb
Kovačić, A. (2014) 'Uloga percipirane vrijednosti privatne marke u izgradnji lojalnosti privatnoj marki i trgovačkom lancu', diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet-Zagreb, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kova\v{c}i\'{c}, Andrea}, year = {2014}, pages = {65}, keywords = {privatne marke, percipirana vrijednost, lojalnost privatnoj marki, lojalnost trgovcu}, title = {Uloga percipirane vrijednosti privatne marke u izgradnji lojalnosti privatnoj marki i trgova\v{c}kom lancu}, keyword = {privatne marke, percipirana vrijednost, lojalnost privatnoj marki, lojalnost trgovcu}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kova\v{c}i\'{c}, Andrea}, year = {2014}, pages = {65}, keywords = {private label, perceived value, brand loyalty, store loyalty}, title = {The role of perceived value of private label in building loyalty to private label and retail chain}, keyword = {private label, perceived value, brand loyalty, store loyalty}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font