Pregled bibliografske jedinice broj: 759272
Nastavne metode kao čimbenik kvalitete u nastavi likovne kulture
Nastavne metode kao čimbenik kvalitete u nastavi likovne kulture // Dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije "Prema kvalitetnoj školi" (10 ; 2015)
Split, Hrvatska, 2015. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 759272 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavne metode kao čimbenik kvalitete u nastavi likovne kulture
(Teaching metods as a factor of quality in visual arts education)
Autori
Tomljenović, Zlata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije "Prema kvalitetnoj školi" (10 ; 2015)
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 23.04.2015. - 25.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
likovna kultura ; opće i specifične nastavne metode ; nastavne strategije ; učitelji razredne nastave
(class teachers ; general and subject-specific teaching methods ; teaching strategies ; visual arts)
Sažetak
Kvaliteta nastavnog procesa u likovnoj kulturi uvelike ovisi o kreativnoj i učinkovitoj kombinaciji kako općih, tako i specifičnih (likovnih) nastavnih metoda. Cilj rada bio je ispitati u kojoj mjeri se učitelji razredne nastave u nastavi likovne kulture koriste pojedinim nastavnim metodama te utvrditi njihovu percepciju značajki, specifičnosti, svrhe i ciljeva uporabe određenih nastavnih metoda i strategija. Preliminarno istraživanje provedeno je na uzorku od 109 učitelja u osnovnim školama Primorsko-goranske i Istarske županije. T-testom je utvrđeno postojanje statistički značajne razlike između uporabe pojedinih nastavnih metoda i stručne spreme učitelja samo na jednoj od 14 varijabli, dok je pri utvrđivanju statistički značajne razlike između uporabe pojedinih nastavnih metoda i statusa učitelja utvrđena statistički značajna razlika na 8 od 14 varijabli. Rezultati ukazuju da u školskoj praksi još uvijek prevladava uporaba općih, ustaljenih metoda rada u odnosu na suvremene i specifične metode. Namjera ovog rada je doprinos istraživanju problematike primjene općih i specifičnih metoda rada u nastavi likovne kulture, s ciljem osuvremenjivanja i poboljšanja školske prakse te poticanja daljnjeg istraživanja na ovom, još uvijek nedovoljno istraženom području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci