Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 759141

Metodologije kurikulumskih promjena: nekad i danas


Matijević, Milan; Rajić, Višnja
Metodologije kurikulumskih promjena: nekad i danas // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi. / Opić, Siniša ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 635-654 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 759141 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodologije kurikulumskih promjena: nekad i danas
(Methodology of curricular change: then and now)

Autori
Matijević, Milan ; Rajić, Višnja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi. / Opić, Siniša ; Matijević, Milan - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 635-654

ISBN
978-953-7210-82-3

Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
didaktička reforma; kurikulumske promjene; nastava; obvezno obrazovanje; unutarnja reforma
(compulsory education; curricular change; didactical reform; internal reform)

Sažetak
U ovom radu autori povijesno-komparativnom metodom analiziraju kurikulumske promjene u procesu poučavanja i učenja u školi. Analiza projekata i reformskih pravaca je usmjerena na čitavo 20. stoljeće, s naglaskom na početak 21. stoljeća u svijetu i Hrvatskoj. U prvoj polovini prošlog stoljeća kurikulumske promjene se odvijaju pod snažnim utjecajem pokreta reformske pedagogije. U to su vrijeme aktualni projekti poput radne škole (G. Kerschensteiner, H. Gaudig), aktivne škole (A. Ferriere, C. Freinet i dr.) te didaktički projekti i modeli koje iniciraju i zagovaraju pedagozi i učitelji (J. Dewey, M. Montessori, R. Steiner, C. Freinet i dr.). U drugoj polovini prošlog stoljeća kurikulumske promjene se odvijaju pod jakim utjecajem pedagogijskih i psihologijskih znanstvenih spoznaja te teorija učenja i kurikulumskih teorija (J. Piaget, L. Vygotsky, B. Bloom, R. Gagne, J. Bruner, E. Dale). Početkom 21. stoljeća prepoznatljiva su dva trenda u reformama obrazovnih sustava: trend globalnih reformi gdje pozornost obrazovnih stručnjaka privlače rezultati međunarodnog vrednovanja ishoda obrazovanja PISA (2000. do 2012.) kao i preporuka Europskog Parlamenta i Savjeta (2006) o ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje, te alternativni reformski pokret (Sahlberg, 2012). Analize velikog broja studija i prikaza kurikulumskih promjena pokazuju da se one organiziraju ili odvijaju parcijalno (pojedine kurikulumske sastavnice, kurikulumi jednog nastavnog predmeta ili područja) ili cjelovito (kurikulumi određenog stupnja školovanja, odnosno određene vrste škole). Autori nastoje utvrditi i objasniti zakonitosti pokretanja i metodologiju provođenja kurikulumskih promjena u školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Rad je rezultat istraživanja znanstvenog projekta HRZZ i UFZG: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Višnja Rajić (autor)

Avatar Url Milan Matijević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan; Rajić, Višnja
Metodologije kurikulumskih promjena: nekad i danas // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi. / Opić, Siniša ; Matijević, Milan (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 635-654 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Matijević, M. & Rajić, V. (2015) Metodologije kurikulumskih promjena: nekad i danas. U: Opić, S. & Matijević, M. (ur.)Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi..
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan and Raji\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2015}, pages = {635-654}, keywords = {didakti\v{c}ka reforma, kurikulumske promjene, nastava, obvezno obrazovanje, unutarnja reforma}, isbn = {978-953-7210-82-3}, title = {Metodologije kurikulumskih promjena: nekad i danas}, keyword = {didakti\v{c}ka reforma, kurikulumske promjene, nastava, obvezno obrazovanje, unutarnja reforma}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan and Raji\'{c}, Vi\v{s}nja}, year = {2015}, pages = {635-654}, keywords = {compulsory education, curricular change, didactical reform, internal reform}, isbn = {978-953-7210-82-3}, title = {Methodology of curricular change: then and now}, keyword = {compulsory education, curricular change, didactical reform, internal reform}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font