Pregled bibliografske jedinice broj: 759011
Intertekstualnost muzejske slikovnice
Intertekstualnost muzejske slikovnice // Researching Paradigms of Childhood and Education // Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja. Zbornik radova // Book of selected papers. / Cvikić, Lidija ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Gruić, Iva ; Majhut, Berislav ; Zergollern-Miletić, Lovorka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 68-80 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 759011 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intertekstualnost muzejske slikovnice
(The intertextuality of museum picturebooks)
Autori
Narančić Kovač, Smiljana ; Zalar, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Researching Paradigms of Childhood and Education // Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja. Zbornik radova // Book of selected papers.
/ Cvikić, Lidija ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Gruić, Iva ; Majhut, Berislav ; Zergollern-Miletić, Lovorka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 68-80
ISBN
978-953-7210-79-3
Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja – II. simpozij: Dječji jezik i kultura // Researching Paradigms of Childhood and Education – 2nd Symposium: Child Language and Culture.
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hipotekst; hrvatska slikovnica; intertekst; jezični diskurs; slikovni diskurs
(Croatian picturebook; hypotext; intertext; verbal discourse; visual discourse)
Sažetak
U posebnoj podvrsti nacionalne slikovnice – muzejskoj slikovnici, koja je vezana za matičnu ustanovu na više razina: tematskoj, duhovnoj, namjenom, svojom publikom – dio je korpusa razvio posebnu strategiju privlačenja mladoga čitatelja, zasnovanu na intertekstualnosti. Autorice su istražile suvremene hrvatske muzejske slikovnice i izdvojile primjere različitih vrsta slikovnica s obzirom na vrstu hipoteksta i na način njegova posredovanja intertekstom. Bilo da je riječ o preklapanju povijesnih slojeva uz pomoć spomeničkih artefakata i mašte, ili o uspostavljanju čitateljeve komunikacije s povijesnom zbiljom, o „slaganju“ raznorodnih književnih i neknjiževnih tekstova u istoj slikovnici , o shvaćanju slikovnice kao igračke koja poziva na daljnje i dublje stvaranje priče, ili pak o složenoj i inventivnoj igri na planu jezika, jezičnoga i slikovnoga diskursa i načina posredovanja priče – muzejske slikovnice u Hrvatskoj otkrivaju mnoštvo mogućnosti za korespondenciju s različitim vremenima i svjetovima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Cjeloviti rad objavljen je u Zborniku radova (CD ROM), a sažetak rada objavljen je u tiskanoj knjizi sažetaka: Knjiga sažetaka // Book of Abstracts. Researching Paradigms of Childhood and Education // Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, str. 77. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. ISBN:978-953-7210-77-9
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0723 - Dječja i usmena književnost u interferenciji (Zalar, Diana, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb