Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 758885

Međukulturna kompetencija u predmetu Hrvatski jezik: teorijske pretpostavke, pripremljenost i stavovi učitelja


Cvikić, Lidija; Novak Milić, Jasna
Međukulturna kompetencija u predmetu Hrvatski jezik: teorijske pretpostavke, pripremljenost i stavovi učitelja // Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja - Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa HDPL-a / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2015. str. 145-162


CROSBI ID: 758885 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Međukulturna kompetencija u predmetu Hrvatski jezik: teorijske pretpostavke, pripremljenost i stavovi učitelja
(Intercultural Competence within the Scool Subject Coratian Language: theory, teacher`s readiness and attitudes)

Autori
Cvikić, Lidija ; Novak Milić, Jasna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja - Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa HDPL-a

Urednik/ci
Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina

Izdavač
Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)

Grad
Zagreb

Godina
2015

Raspon stranica
145-162

ISBN
978-953-7963-27-9

Ključne riječi
međukulturna kompetencija, obrazovanje nastavnika, hrvatski jezik, hrvatski kao ini jezik
(intercultural competence, teacher education, the Croatian language, Croatian as L2)

Sažetak
Učitelji u hrvatskoj nastavi u inozemstvu te učitelji i nastavnici hrvatskoga jezika u Hrvatskoj, a zbog sve većeg broja učenika kojima hrvatski nije prvi jezik, za uspješan rad trebaju imati mnoga specifična znanja i kompetencije. Uz znanje jezika i znanje o jeziku, sržnom se smatra međukulturna kompetencija (MKK). Učitelji u inozemstvu i sami moraju imati razvijen visok stupanj MKK-a kako bi uspješno mogli živjeti i raditi u stranoj sredini. Onima u domovini međukulturna kompetencija presudna je da bi razumjeli svoje inojezične učenike i olakšali im snalaženje u novom okruženju – novom školskom sustavu, društvenim normama i jeziku. Uz razvijanje vlastite, učitelj u oba slučaja mora biti sposoban razvijati i MKK kod učenika. Poželjno je da nastavnici sami imaju visoko razvijen stupanj MKK-a i da posjeduju teorijska znanja o njoj, čime se izbjegava da kod učenika razvijaju kompetencije koje sami nisu razvili. Autorice u ovome radu istražuju pripremljenost studenata, budućih učitelja (Učiteljski fakultet) i nastavnika hrvatskoga (Filozofski fakultet), potencijalnih učitelja u hrvatskoj nastavi u inozemstvu ili s inojezičnim učenicima u Hrvatskoj, za međukulturne izazove (N=62). Upitnikom su ispitani stavovi budućih učitelja i nastavnika o međukulturnosti i njezinu uključivanju u nastavu. Također su prikupljeni podatci o međukulturnim sadržajima u kolegijima kojima su ispitanici bili izloženi tijekom studija. Rezultati su općenito pokazali da većina ispitanika MKK smatra vrlo važnom sastavnicom nastave, no određene su razlike primijećene u stavovima ispitanika prema tome kako bi se ona u nastavu trebala uklopiti. Zaključuje se da međukulturni sadržaji ne dobivaju dovoljno pozornosti u inicijalnome obrazovanju učitelja i naročito nastavnika hrvatskoga jezika te da pozitivni stavovi učitelja i nastavnika prema međukulturnosti sami po sebi neće nužno dovesti do razvoja međukulturne kompetencije ni kod njih samih ni kod njihovih učenika, već ju je potrebno ciljano uvoditi u nastavu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-2131 - Komparativnoslavističke lingvokulturalne teme (KOMPAS) (Pintarić, Neda, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (autor)

Avatar Url Jasna Novak Milić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Cvikić, Lidija; Novak Milić, Jasna
Međukulturna kompetencija u predmetu Hrvatski jezik: teorijske pretpostavke, pripremljenost i stavovi učitelja // Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja - Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa HDPL-a / Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2015. str. 145-162
Cvikić, L. & Novak Milić, J. (2015) Međukulturna kompetencija u predmetu Hrvatski jezik: teorijske pretpostavke, pripremljenost i stavovi učitelja. U: Udier, S. & Cergol Kovačević, K. (ur.) Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja - Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa HDPL-a. Zagreb, Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), str. 145-162.
@inbook{inbook, author = {Cviki\'{c}, Lidija and Novak Mili\'{c}, Jasna}, year = {2015}, pages = {145-162}, keywords = {me\djukulturna kompetencija, obrazovanje nastavnika, hrvatski jezik, hrvatski kao ini jezik}, isbn = {978-953-7963-27-9}, title = {Me\djukulturna kompetencija u predmetu Hrvatski jezik: teorijske pretpostavke, pripremljenost i stavovi u\v{c}itelja}, keyword = {me\djukulturna kompetencija, obrazovanje nastavnika, hrvatski jezik, hrvatski kao ini jezik}, publisher = {Srednja Europa ; Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Cviki\'{c}, Lidija and Novak Mili\'{c}, Jasna}, year = {2015}, pages = {145-162}, keywords = {intercultural competence, teacher education, the Croatian language, Croatian as L2}, isbn = {978-953-7963-27-9}, title = {Intercultural Competence within the Scool Subject Coratian Language: theory, teacher`s readiness and attitudes}, keyword = {intercultural competence, teacher education, the Croatian language, Croatian as L2}, publisher = {Srednja Europa ; Hrvatsko dru\v{s}tvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font