Pregled bibliografske jedinice broj: 758846
Uloga korporativne reputacije u izgradnji dinamičkih sposobnosti poduzeća
Uloga korporativne reputacije u izgradnji dinamičkih sposobnosti poduzeća, 2015., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 758846 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga korporativne reputacije u izgradnji dinamičkih sposobnosti poduzeća
(The role of corporate reputation in building dynamic capablities of firms)
Autori
Tomšić, Dina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
14.04
Godina
2015
Stranica
303
Mentor
Prof. dr. sc. Darko Tipurić
Neposredni voditelj
Prof. dr. sc. Darko Tipurić
Ključne riječi
Dinamičke sposobnosti poduzeća; Korporativna reputacija; Reputacijska dinamička sposobnost
(dynamic capabilities; corporate reputation; reputational dynamic capability)
Sažetak
Dinamičke sposobnosti odnose se kapacitet hotimičnog i svrsishodnog transformiranja, prilagođavanja te razvijanja resursne baze poduzeća. Zbog učinka obnavljanja, smatraju se vitalnim sposobnostima i tacitnom energijom poduzeća. Radi se o pristupu razvijenom unutar resursne teorije strategije, koji čini okvir za bolje konkuriranje poduzeća u kompleksnoj okolini. Reputacija je neodvojivo obilježje poduzeća koje ga prati u svim njegovim transakcijama i interakcijama. Ona je, uz znanje i sposobnosti, najdragocjenija imovina poduzeća i stoga vrijedna posebne pažnje svih upravljačkih razina. Korporativna reputacija potentan je strateški relacijski resurs kojeg poduzeće može koristiti kako u ostvarivanju različitih ciljeva, tako i u oblikovanju odnosa sa svojim brojnim interesno-utjecajnim skupinama. Oba navedena fenomena relevantna literatura prepoznala je kao nositelje konkurentnosti i djelotvornosti poduzeća, stoga se doktorska disertacija bavi analizom njihova međuodnosa. Predmet ovog istraživanja je izgradnja procesa dinamičkih sposobnosti poduzeća pomoću korištenja potencijala korporativne reputacije i njene medijatorske uloge u interakcijama poduzeća s ukupnom okolinom. Izazov ove disertacije je identifikacija novog načina pribavljanja ideja i poduzeću svojstvenih i vrijednih informacija i znanja brže od njegove konkurencije. Njegova je namjena pomoć upravljačkim strukturama u izgradnji te preciznijem usmjeravanju procesa dinamičkih sposobnosti poduzeća, kao i u objektivnijem odlučivanju, boljem rješavanju problema i preciznijem balansiranju stakeholderskim očekivanjima. U tu svrhu istražena je, identificirana i oblikovana reputacijska sposobnost, važna nova dinamička sposobnosti poduzeća, u funkciji mehanizma osnaživanja tržišne i netržišne konkurentnosti poduzeća. Pomoću novorazvijenog indeksa te nove dinamičke sposobnosti poduzeće se može senzibilizirati za djelovanje u kompleksnoj, proširenoj okolini. Oslanjanjem na normu reciprociteta utvrđeno je da se odnosi poduzeća i njegove tržišne i netržišne okoline mogu oblikovati na kolaborativan način koji generira simbiozu i spiralu zajedničkih, sve kako bi ostalo u mogućnosti da dobro ili bolje ispunjava očekivanja interesno-utjecajnih skupina, ali i svoja očekivanja. Rezultati istraživanja pružaju empirijske dokaze koji mogu pomoći u produbljivanju razumijevanja o međudjelovanju korporativne reputacije i dinamičkih sposobnosti poduzeća te posljedično, u oblikovanju konkurentskih i kolaborativnih strategija kojima poduzeće može bolje konkurirati unutar ekosistema u kojem djeluje ili ima namjeru djelovati. Dodatno, okviru dinamičkih sposobnosti utvrđena je, konceptualizirana i pridijeljena nova funkcionalnost generičke platforme za balansirano strateško i korporativno upravljanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Izvadak iz ocjene rada: Temeljem uvida u doktorsku disertaciju kandidatkinje mr.sc. Dine Tomšić, Povjerenstvo je zaključilo da je tema rada aktualna, znanstveno relevantna i primjenjiva. Doktorski rad je izvorni znanstveni rad kandidatkinje, rezultat je znanstveno utemeljenog teorijskog i empirijskog istraživanja te kao takav predstavlja značajan znanstveni doprinos u polju poslovne ekonomije, grani organizacija i menadžment. Tema rada pokriva područje i problematiku koja je znanstveno zahtjevna, inovativna te primjerena izradi doktorske disertacije. Rad je sadržajno prikladno strukturiran, a materija je izložena logičnim redoslijedom i korektnim stilom pisanja. U izradi rada korišteni su relevantni inozemni i domaći izvori literature. Nakon iznimno detaljne analize teorijskih i metodoloških okvira, provedeno je istraživanje, a dobiveni rezultati adekvatno su argumentirani te uobličeni u logične zaključke. Postavljene hipoteze istraživanja testirane su korištenjem odgovarajuće znanstveno istraživačke metodologije koja je prikladno i konzistentno primijenjena tijekom svih faza istraživanja. Postavljeni znanstveni ciljevi su ostvareni, a problem istraživanja je sveobuhvatno obrađen, što rezultira nespornim znanstvenim i aplikativnim doprinosom doktorske disertacije. Jasno su izdvojena ograničenja provedenog istraživanja te su dane preporuke za buduća istraživanja. Ova doktorska disertacija udovoljava kriterijima koji su postavljeni za izradu doktorskog rada i doprinosi razvoju disciplina strateški menadžment i korporativno upravljanje. Slijedom navedenog, Povjerenstvo za ocjenu doktorskog rada kandidatkinje mr.sc. Dine Tomšić konstatira i zaključuje da je: 1. doktorska disertacija izvorni znanstveni samostalni rad kandidatkinje, 2. kandidatkinja u disertaciji na primjereni način definirala ciljeve, hipoteze i sadržajnu strukturu rada, 3. kandidatkinja dokazala sposobnost primjene odgovarajuće metodologije znanstvenog istraživanja, što je posebice izraženo kroz provedeno empirijsko istraživanje, 4. rad predstavlja izniman znanstveni doprinos.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb