Pregled bibliografske jedinice broj: 758818
Utjecaj sviranja glazbenih instrumenata u osnovnoškolskoj dobi na odabir srednje škole i zanimanja
Utjecaj sviranja glazbenih instrumenata u osnovnoškolskoj dobi na odabir srednje škole i zanimanja, 2015. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 758818 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj sviranja glazbenih instrumenata u osnovnoškolskoj dobi na odabir srednje škole i zanimanja
(The Impact of Playing Musical Instruments during Elementary School Age on the Selection of High School and Profession)
Autori
Atanasov Piljek, Diana ; Jurkić Sviben, Tamara
Izvornik
Konferencija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu UFZG 2015 / The Faculty of Teacher Education University of Zagreb Conference, UFZG2015, ZBORNIK RADOVA / BOOK OF SELECTED PAPERS ; III. B simpozij: Istraživanja glazbenih paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja/ 3rd Symposium: B. Researching Musical Paradigms of Childhood and Education, izvorni znanstveni rad/ original scientific paper, str. 210-222. CIP 000903539 ; ISBN: 978-953-7210-80-9
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2015
Ključne riječi
neglazbene kompetencije; osobni interesi; razina obrazovanja; sviranje
(non-musical competences; personal interests; level of education; playing)
Sažetak
Brojna znanstvena istraživanja ukazuju na povezanost određenih glazbenih aktivnosti s razvojem neglazbenih kompetencija. Učenje sviranja glazbenog instrumenta doprinosi razvoju elemenata višestrukih inteligencija. Cilj ovoga rada je ispitati postoji li utjecaj učenja i aktivnosti sviranja nekog glazbenog instrumenta u osnovnoj školi na odabir srednje škole i zanimanja. Za potrebe istraživanju razmatrana su pitanja: utječe li sviranje u osnovnoškolskoj dobi na odabir srednje škole i zanimanja, na uspjeh iz matematike, na razinu budućeg obrazovanja te na poznavanje stranih jezika. U istraživanju je sudjelovalo 283 ispitanika različitih dobnih skupina podijeljenih u dvije kategorije: ispitanici koji su svirali glazbeni instrument u osnovnoškolskoj dobi i oni koji nisu. Ispitivanje je provedeno provjerenim anketnim upitnikom. Rezultati su analizirani neparametrijskim metodama obrade podataka te upućuju na potrebu sviranja glazbenog instrumenta u osnovnoškolskoj dobi i višestruku korist samog sviranja u razvoju neglazbenih kompetencija mlade osobe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb