Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 758719

Pedagogijska teorijska perspektiva


Marko Palekčić
Pedagogijska teorijska perspektiva. Zagreb: Erudita, 2015 (monografija)


CROSBI ID: 758719 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagogijska teorijska perspektiva
(The Pedagogical Theoretical Perspective)

Autori
Marko Palekčić

Prevoditelji
Vladimir Adamček

Ostali urednici
Velida Biščević- Palekčić, prof.

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Erudita

Grad
Zagreb

Godina
2015

Stranica
456

ISBN
978-953-7266-06-6

Ključne riječi
pedagogijska teorijska perspektiva
(pedagogical theoretical perspective)

Sažetak
U knjizi se tematizira pitanje izvorne pedagogijske teorijske perspektive. Ključni razlog zbog čega ovo pitanje nije razmatrano u pedagogiji više desetljeća jest samo-razumijevanje pedagogije kao praktične discipline, odnosno shvaćanje da druge discipline (filozofija, psihologija, sociologija) utemeljuju kako pedagogiju tako i pedagošku praksu. Ovaj razlog autor i njegovi gosti (strani i domaći) osporavaju, ukazuju na to da je izvorna pedagogijska teorijska perspektiva njegovana u povijesti pedagogije, ali je zanemarena i potisnuta i stoga je treba dalje kontinuirano razvijati. Knjiga ima tri poglavlja ( od kojih svako započinje kraćim uvodom): 1. Na putu k pedagogijskoj teorijskoj perspektivi, ili: o značenju i značaju onog što je zanemarivano ; 2. Suvremene teorijske pozicije u pedagogiji, ili: o teoriji kao svrsi odgoja ; 3. Razlikovno pedagogijsko teorijsko stajalište, ili: o zahtjevima „ izvana“ i potrebama „iznutra“. U knjizi se razmatra značaj i značenje kultiviranja pedagogijske teorijske perspektive kako za identitet i znanstveni status pedagogije, ali isto tako i za prepoznatljivo i učinkovito profesionalno pedagoško djelovanje. Knjiga sadrži, uz autorova promišljanja, izvorne znanstvene spoznaje i doprinose kako značajnih teoretičara iz povijesti pedagogije (Johanna Friedricha Herbarta), tako i doprinose predstavnika suvremenih izvornih pedagogijskih teorijskih pozicija (Klausa Prangea, Dietricha Bennera i Wolfganga Suenkela) u pedagogiji. O izvornoj teorijskoj pedagogijskoj perspektivi u knjizi piše i Zvonimir Komar. Knjiga je sadržajno namijenjena svima koji se bave pedagogijskom teorijom, dakle pedagozima znanstvenicima (posebno znanstvenim novacima i asistentima), znanstvenicima drugih znanstvenih disciplina, studentima pedagogije, diplomiranim pedagozima, nastavnicima svih razina obrazovanja, kao i reformatorima obrazovanja, koji ovom knjigom dobivaju odgovor na pitanje što je smisao i svrha škole i nastave i koje forme odgoja i obrazovanja treba održavati i razvijati, a koje re-formirati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Podnaslov rada: Značenje teorije za pedagogiju kao disciplinu i profesiju



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Palekčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marko Palekčić
Pedagogijska teorijska perspektiva. Zagreb: Erudita, 2015 (monografija)
Marko Palekčić (2015) Pedagogijska teorijska perspektiva. Zagreb, Erudita.
@book{book, collectioneditor = {Velida Bi\v{s}\v{c}evi\'{c}- Palek\v{c}i\'{c}, prof.}, year = {2015}, pages = {456}, keywords = {pedagogijska teorijska perspektiva}, isbn = {978-953-7266-06-6}, title = {Pedagogijska teorijska perspektiva}, keyword = {pedagogijska teorijska perspektiva}, publisher = {Erudita}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, collectioneditor = {Velida Bi\v{s}\v{c}evi\'{c}- Palek\v{c}i\'{c}, prof.}, year = {2015}, pages = {456}, keywords = {pedagogical theoretical perspective}, isbn = {978-953-7266-06-6}, title = {The Pedagogical Theoretical Perspective}, keyword = {pedagogical theoretical perspective}, publisher = {Erudita}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font