Pregled bibliografske jedinice broj: 758654
Povezanost ličnosti, strategija regulacije motivacije, akademskog odlaganja i postignuća kod studenata
Povezanost ličnosti, strategija regulacije motivacije, akademskog odlaganja i postignuća kod studenata // XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja / Slišković, Ana (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 120-120 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 758654 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost ličnosti, strategija regulacije motivacije, akademskog odlaganja i postignuća kod studenata
(Relation between personality traits, motivational regulation strategies, academic procrastination and academic achievement)
Autori
Ljubin Golub, Tajana ; Petričević, Ema ; Rovan, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XIX. Dani psihologije u Zadru: Sažetci priopćenja
/ Slišković, Ana - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2014, 120-120
ISBN
978-953-331-054-1
Skup
XIX. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.05.2014. - 31.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
motivacija; ličnost; samoregulirano učenje
(motivation; personality; self-regulated learning)
Sažetak
Cilj rada bio je utvrditi povezanost osobina ličnosti, strategija regulacije motivacije, akademskog odlaganja i postignuća. Pri tome nas je osobito zanimalo u kolikoj mjeri se individualne razlike u primjeni pojedinih strategija regulacija motivacije mogu objasniti na temelju osobina ličnosti. Također nas je zanimalo u kolikoj mjeri se na temelju ličnosti i strategija regulacije motivacije mogu objasniti razlike u akademskom postignuću i odlaganju. Uzorak je obuhvaćao 308 studenata PMF-a (prosjek 21 godina, 29% muških ispitanika). Primijenjeni su instrumenti: Goldbergov upitnik ličnosti IPIP-50 (ekstraverzije, ugodnosti, savjesnosti, emocionalne stabilnosti i intelekta) ; upitnik za mjerenje strategija za regulaciju motivacije (povećavanje situacijskog interesa, povećavanje osobnog značenja, samousmjeravanje na ovladavanje gradivom, samousmjeravanje na izvedbu nagrađivanjem, samousmjeravanje na izvedbu izbjegavanjem, kontrola okoline, samonagrađivanje, postavljanje bliskih ciljeva) ; skala akademskog odlaganja. Prikupljeni su podaci o prosječnom uspjehu tijekom studija. Rezultati istraživanja pokazuju da su osobine ličnosti značajno povezane sa strategijama regulacije motivacije i da objašnjavaju od 6%-18% varijance u korištenju pojedinih strategija. Hijerarhijskim regresijskim analizama utvrđeno je da samo strategija povećavanja osobnog značenja značajno doprinosi akademskom uspjehu, dok su akademskom odlaganju doprinosili snižena savjesnost i smanjena razina kontrole okoline. Model je objasnio 6% varijance akademskog uspjeha i 24% varijance akademskog odlaganja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb