Pregled bibliografske jedinice broj: 758404
Plesne strukture u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture i kinantropološka obilježja
Plesne strukture u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture i kinantropološka obilježja // Kineziološka edukacija sadašnjost i budućnost / Prskalo, Ivan ; Horvat, Vatroslav ; Badrić, Marko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 19-31 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 758404 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Plesne strukture u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture i kinantropološka obilježja
(Dance structure in teaching physical education and kinantropological characteristics)
Autori
Kujundžić Lujan, Ivana ; Kvesić, Ivan ; Prskalo, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kineziološka edukacija sadašnjost i budućnost
/ Prskalo, Ivan ; Horvat, Vatroslav ; Badrić, Marko - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 19-31
ISBN
978-953-7210-78-6
Skup
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja - 1. simpozij Kineziološka edukacija sadašnjost i budućnost
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
plesne strukture ; tjelesna i zdravstvena kultura ; transformacijska učinkovitost
(dance structure ; physical educatio ; transformation efficiency)
Sažetak
Osnovni cilj istraživanja je utvrditi transformacijsku učinkovitost dvaju plesnih struktura na antropološki status učenika petih i šestih razreda te utvrđivanje eventualnih razlika između dječaka i djevojčica u usvajanju motoričkih znanja plesnih struktura. Pored osnovnog cilja utvrđene su i metrijske karakteristike dvaju testova za procjenu motoričkih znanja plesnih struktura. U istraživanju je sudjelovalo 36 učenika ( 16 djevojčica i 20 dječaka) petog i šestog razreda osnovne škole Fanice Dall’era iz Vira, Bosna i Hercegovina. Za procjenu motoričkih sposobnosti učenika izvršen je izbor nekoliko standardnih motoričkih mjernih instrumenata (prema Metikoš i sur., 1982.). Za procjenu motoričkih znanja plesnih struktura korištena su dva plesa, narodni ples – Dubrovačka poskočica – Linđo i dječji ples – Letkis te je izvođenje plesa svakog ispitanika snimljeno videozapisom. Tri suca su naknadno ocijenili izvođenje plesova na skali od 0- 4 odnosno 0-6 za jedan (Linđo) odnosno drugi ples (Letkis). Dobivene zadovoljavajuće metrijske karakteristike objektivnosti ( α), osjetljivosti (a3 a4 te KS- test) i homogenosti (F) pokazuju da su testovi motoričkih znanja plesova primjenjivi u školskoj praksi. Regresijskim analizama nije utvrđena povezanost kinantropoloških varijabli i motoričkih znanja plesova dok se između dvije točke mjerenja kinantropološke varijable statistički značajno razlikuju. Rezultati t- testa za zavisne uzorke ukazuju na promjenu u razini znanja kod oba motorička znanja plesova u finalnom provjeravanju u odnosu na inicijalno provjeravanje. Rezultati dobiveni u ovom istraživanju trebali bi pridonijeti kvalitetnijem programiranju plesnih struktura i pomoći pri provjeravanju usvojenosti motoričkih znanja plesnih struktura za učenike petih i šestih razreda osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb