Pregled bibliografske jedinice broj: 758399
Pasionska baština Bolonjske reforme: Promjene studijskih programa na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu
Pasionska baština Bolonjske reforme: Promjene studijskih programa na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu // Socijalna ekologija, 23 (2014), 3; 237-259 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 758399 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pasionska baština Bolonjske reforme: Promjene studijskih programa na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu
(Passionic heritage of the Bologna reform: The transmutation of study programmes at the Faculty of Humanities and Social Sciences of the University of Zagreb)
Autori
Božić, Jasmina
Izvornik
Socijalna ekologija (1330-0113) 23
(2014), 3;
237-259
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Bolonjska reforma; Filozofski fakultet; kvalitativno istraživanje; studijski programi; Sveučilište u Zagrebu
(Bologna reform; Faculty of Humanities and Social Sciences; University of Zagreb; qualitative research; study programmes)
Sažetak
Kvalitativnim pristupom utemeljene teorije istraženo je kako nastavnici Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu percipiraju promjene studijskih programa provedene u sklopu Bolonjske reforme. Podaci su prikupljeni polustrukturiranim intervjuima s nastavnicima i obrađeni postupcima kodiranja i kategoriziranja u pristupu utemeljene teorije. Istraživanje je pokazalo da je sukus društvenih procesa vezanih uz bolonjske promjene studijskih programa na Filozofskom fakultetu bio fleksibilizirati hodogram i omogućiti veću slobodu, s obzirom na omjer obvezatnih i izbornih predmeta, kronološki redoslijed, propedeutičke pristupe, odnos teorijskih i praktičnih sadržaja, usredotočenost na ishode učenja naspram usredotočenosti na struku i podučavanje, jednosemestralnost predmeta te profiliranje smjerova. Fleksibilizacija navedenih elemenata provedena je u praksu do stanovite granice, a tu granicu predstavljala je zaštita zasada struke. Rezultati upućuju na zaključak da Bolonjska reforma nije kozmetička reforma, nego zadire u esencijalne elemente struke, kao što je pitanje određivanja važnijih odnosno perifernijih grana struke. Ta pitanja nisu ni dodirnuta u priopćenjima Bolonjskog procesa na europskoj razini, nego ih je potrebno promišljati od struke do struke, pa i od odsjeka do odsjeka. Naše istraživanje ukazalo je na to da novi okviri traže dubinske sadržajne i metodičke zahvate, pokreću pitanja koja se ne odnose samo na nastavu nego traže promišljanje supstancijalnih pitanja struka. Nužno je pažljivo razlučivanje između segmenata studijskih programa koji su prilagodljivi, i onih koji nisu, te uspostava prave ravnoteže među njima. Tako korjenitu reformu na velikom Fakultetu bilo je nemoguće unaprijed cjelovito promisliti prije prvih iskustava s novim okvirom. To znači da ima osnove za reviziju implementacije Bolonjske reforme na nekim sastavnicama Sveučilišta u Zagrebu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Francis
- Geobase
- Pollution Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Scopus
- SocINDEX EBSCO