Pregled bibliografske jedinice broj: 758228
Mišljenja osnovnoškolskih učenika i budućih učitelja o mogućnostima primjene Facebooka i pametnih telefona u nastavi
Mišljenja osnovnoškolskih učenika i budućih učitelja o mogućnostima primjene Facebooka i pametnih telefona u nastavi // Zbornik radova Konferencije Učiteljskoga Fakulteta Sveučilišta u Zagrebu: Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja (IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi) / Matijević, Milan ; Opić, Siniša (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 401-415 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 758228 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenja osnovnoškolskih učenika i budućih
učitelja o mogućnostima primjene Facebooka i
pametnih telefona u nastavi
(Opinions of primary school students and teacher
candidates about the possibilities of facebook and
smartphones implementation in education)
Autori
Eret, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova Konferencije Učiteljskoga Fakulteta Sveučilišta u Zagrebu: Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja (IV. simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi)
/ Matijević, Milan ; Opić, Siniša - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 401-415
ISBN
978-953-7210-82-3
Skup
Konferencija Učiteljskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu: Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
društvene mreže u nastavi ; Facebook u nastavi ; mobile-learning ; osnovna škola ; pametni telefoni u nastavi
(social networks in education ; Facebook in education ; mobile-learning ; primary school ; smartphones in education)
Sažetak
Svakodnevna komunikacija današnjih učenika sve više uključuje uporabu pametnih telefona i različitih društvenih mreža. Rad donosi analizu mišljenja učenika osmih razreda osnovnih škola (N=126) i studenata završne godine učiteljskog fakulteta (N=116) na koji način se Facebook i pametni telefoni mogu koristiti u pristupu nastavnim sadržajima i komunikaciji u nastavi. Mišljenja učenika i studenata ispitana su upitnikom od 10 pitanja, od kojih se 8 procjenjuju Likertovom skalom od 5 stupnjeva, dok su 2 pitanja otvorenog tipa. U nekim pokazateljima postoje statistički značajne razlike mišljenja učenika i budućih učitelja, no rezultati istraživanja pokazuju pozitivnu perspektivu korištenja Facebooka i pametnih telefona u nastavi. Odgovori učenika prikazuju trenutnu nastavnu situaciju u osnovnoškolskoj metodici, dok odgovori budućih učitelja sugeriraju pozitivne promjene u smislu nastave obogaćene multimedijima. Negativna mišljenja učenika i budućih učitelja više o implementaciji Facebooka nego pametnih telefona u nastavu specifičnim primjerima upućuju na aspekte korištenja društvenih mreža koji povlače pitanje zaštite privatnosti i osobnih podataka, te ukazuju na mogućnost zlouporabe ovakvog načina komunikacije i razmjene informacija. Idejna rješenja učenika i budućih učitelja obogaćivanja tijeka nastavnog procesa i komunikacije uporabom Facebooka i pametnih telefona koja su dobivena kvalitativnom analizom odgovora na pitanja otvorenog tipa prikazala su Facebook u smislu raznolikih načina suvremene komunikacije, dok je korištenje pametnih telefona kao multimedijskog nastavnog sredstva pristup internetski objavljenim informacijama u tekstualnim, slikovnim, audio i video oblicima kao i različitim vrstama aplikacija koje mogu biti korištene u nastavne svrhe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija