Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 758039

Začarani krug romskog obrazovnog napretka


Marić, Svjetlana; Popović, Željko; Bogut, Irella
Začarani krug romskog obrazovnog napretka // Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati Jozef (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 275-294 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 758039 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Začarani krug romskog obrazovnog napretka
(The Vicious Circle of the Roma Educational Progress)

Autori
Marić, Svjetlana ; Popović, Željko ; Bogut, Irella

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati Jozef - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 275-294

ISBN
978-953-6965-42-7

Skup
Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = The Position of Roma in Education

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.01.2015. - 09.01.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Romi ; obrazovanje romske djece ; obrazovna isključenost
(Roma ; education of Roma children ; educational exclusion)

Sažetak
Društveni i kulturni položaj Roma u većini europskih zemalja, pa i u Hrvatskoj, nije zadovoljavajući. Uvjeti stanovanja i zdravstvena zaštita su neprimjereni, nezaposlenost vrlo velika, a uključenost u obrazovni sustav je vrlo niska. U radu je istaknut i analiziran problem uključivanja romske djece u državni obrazovni sustav s posebnim naglaskom na Osječko-baranjsku županiju te su, pored drugih uzroka, kao glavni uočeni slabi socijalni i ekonomski uvjeti života. U posljednje je vrijeme vidljiv pozitivan trend upisa romske djece u osnovne škole pa je izražen optimizam prema poboljšanju položaja Roma u društvu. Stjecanje obrazovanja u dogledno vrijeme moglo bi im omogućiti izlazak iz „začaranog kruga“ u kojemu je obrazovanje bilo onemogućeno ili usporeno, prvenstveno lošim socioekonomskim uvjetima, a nizak je socioekonomski status posljedica niske razine obrazovanosti. The social and cultural situation of Roma in most European countries, including Croatia, is not satisfactory ; living conditions and health care are inadequate, the unemployment rate is very high, and their involvement in the educational system is very low. This paper highlighted and analysed the problem of inclusion ofRoma children in the state education system with special emphasis onthe Osijek-Baranja County and, in addition to other causes, weak social and economic conditions of life have been identified as main causes. Recently, a positive trend of enrolling Roma children in elementary schools has been noticed and, therefore, there is an expressed optimism towards improving the situation of Roma in society. The acquisition of education in the near future could allow them to leave the „vicious circle“ in which the education was prevented or slowed down primarily by poor socioeconomic conditions, and the low socioeconomic status was the consequence of a low level of education.

Izvorni jezik
Hrvatski, engleski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
ERIC - Education Resources Information Center



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Medicinski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Irella Bogut (autor)

Avatar Url Željko Popović (autor)

Avatar Url Svjetlana Marić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada http

Citiraj ovu publikaciju:

Marić, Svjetlana; Popović, Željko; Bogut, Irella
Začarani krug romskog obrazovnog napretka // Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati Jozef (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 275-294 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Marić, S., Popović, Ž. & Bogut, I. (2015) Začarani krug romskog obrazovnog napretka. U: Mlinarević, V., Brust Nemet, M. & Bushati Jozef (ur.)Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education.
@article{article, author = {Mari\'{c}, Svjetlana and Popovi\'{c}, \v{Z}eljko and Bogut, Irella}, year = {2015}, pages = {275-294}, keywords = {Romi, obrazovanje romske djece, obrazovna isklju\v{c}enost}, isbn = {978-953-6965-42-7}, title = {Za\v{c}arani krug romskog obrazovnog napretka}, keyword = {Romi, obrazovanje romske djece, obrazovna isklju\v{c}enost}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mari\'{c}, Svjetlana and Popovi\'{c}, \v{Z}eljko and Bogut, Irella}, year = {2015}, pages = {275-294}, keywords = {Roma, education of Roma children, educational exclusion}, isbn = {978-953-6965-42-7}, title = {The Vicious Circle of the Roma Educational Progress}, keyword = {Roma, education of Roma children, educational exclusion}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font