Pregled bibliografske jedinice broj: 757981
Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima
Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 3; 353-365 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 757981 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zastupljenost tema o okolišu u srednjoškolskim nastavnim programima
(Representation of the environmental topics in secondary school curricula)
Autori
Buzov, Ivanka
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 63
(2014), 3;
353-365
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
analiza sadržaja; nastavni program; srednje škole; teme o okolišu.
(content analysis; curriculum; secondary schools; environmental topics)
Sažetak
U radu se prezentiraju rezultati analize sadržaja operativnih nastavnih programa u šest splitskih srednjih škola u odnosu na prisutnost tema o problematici okoliša, uključujući gimnazije i strukovne srednje škole. Za ovu svrhu izdvojeni su i analizirani izravni sadržaji u operativnim nastavnim programima uzrokovanih škola, pomoću kvalitativne „usmjerene analize sadržaja“. Dobiveni rezultati pokazuju da su nastavni predmeti Etika i Tehnologija s ekologijom oni u kojima se nalazi najviše traženih tema o problematici okoliša. Također sve pretraživane teme, iako s različitim kvantitetom, nalaze se u gotovo svim analiziranim nastavnim programima, osim u nastavnom programu za zanimanje Upravni referent. Što se tiče distribucije pojedinih tema ističe se kako je najmanje sadržaja pronađeno o temi održivog razvoja. Glede preporuka za daljnje razvijanje srednjoškolskih nastavnih programa o okolišu, prije svega se odnose na mijenjanje statusa predmeta Etika. Isto tako sugerira se promišljanje koncepta zasebnog predmeta u vezi s problematikom okoliša na razini srednjoškolskog općeg obrazovanja, zatim nastavak započete prakse ekologiziranja predmeta kao što su Biologija i Geografija te izvan učionička nastava kroz poticanje uključivanja formalnog obrazovanja u projekte međusektorske suradnje obrazovanja za lokalni razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- Linguistics And Language behavior abstracts (Llba) Library & Information Science Abstracts (Lisa ) (ProQuest, Periodical Acquisions, Michigan) MLA International Bibliography Education Research Complete with Full Text EBSCO Publishing