Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 757907

Hrvatska skladnja u nastavi hrvatskoga jezika


Milas, Mate
Hrvatska skladnja u nastavi hrvatskoga jezika, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 757907 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatska skladnja u nastavi hrvatskoga jezika
(Croatian syntax in Croatian language teaching)

Autori
Milas, Mate

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
10.04

Godina
2015

Stranica
305

Mentor
Pandžić, Vlado

Ključne riječi
Hrvatska skladnja; nastava hrvatskoga jezika
(Croatian syntax; Croatian language teaching)

Sažetak
Doktorski rad mr. sc. Mate Milasa Hrvatska skladnja u nastavi hrvatskoga jezika sadrži šest poglavlja. U poglavlju Povijest nastave slovnice i nastave skladnje iznesen je kratak pregled nastave slovnice i skladnje od antike do danas. U poglavlju Uloga i način slovničke poduke u nastavi materinskoga jezika problematizira se svrhovitost učenja slovnice materinskoga jezika te nastavne metode obrade slovničkih tema. U poglavlju Skladanjsko gradivo u osnovnoj i srednjoj školi istražuje se trenutačna nastava hrvatske skladnje u osnovnoj i srednjoj školi analizom nastavnih planova i programa, udžbenika i radnih bilježnica. U poglavlju Istraživanje skladnje učeničkih pisanih narativnih tekstova i tekstova književnika za djecu i mladež iznose se rezultati eksperimentalnoga istraživanja skladnje pripovjednih pisanih tekstova sto osam (108) učenika 3., 5., 6. i 7. razreda osnovne škole, 1. i 3. razreda srednje škole te osamnaest (18) književnika za djecu i mladež. U poglavlju Istraživanje razlika u skladnji govornih i pisanih učeničkih narativnih tekstova iznose se rezultati komparativnog istraživanja skladnje učeničkoga govornog i pisanog teksta na istu temu osamnaest (18) učenika 3., 5. i 7. razreda osnovne škole. U završnom poglavlju Prijedlozi vježbi u nastavi skladnje i primjeri ustrojavanja skladanjskih nastavnih jedinica na konkretnim se primjerima prezentiraju skladanjske vježbe za čiju se veću zastupljenost u nastavi autor zalaže smatrajući da se pomoću njih eksplicitno lingvističko znanje može staviti u funkciju razvoja komunikacijske kompetencije. Znanstveni doprinos rada očituje se u prikazu povijesti nastave slovnice i skladnje, sustavnoj analizi i vrjednovanju nastave hrvatske skladnje u osnovnoj i srednjoj školi provedenima uz referiranje na stručnu literaturu iz područja skladnje i nastave skladnje te u prikazu skladnje učeničkih narativnih tekstova. Praktičan se doprinos rada očituje u novim prijedlozima za nastavu skladnje, prezentiranima ustrojavanjem nastavnih jedinica za određene skladanjske teme.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301001-1024 - Dramski tekst kao lingvometodički predložak (Pandžić, Vlado, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlado Pandžić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Milas, Mate
Hrvatska skladnja u nastavi hrvatskoga jezika, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Milas, M. (2015) 'Hrvatska skladnja u nastavi hrvatskoga jezika', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Milas, Mate}, year = {2015}, pages = {305}, keywords = {Hrvatska skladnja, nastava hrvatskoga jezika}, title = {Hrvatska skladnja u nastavi hrvatskoga jezika}, keyword = {Hrvatska skladnja, nastava hrvatskoga jezika}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Milas, Mate}, year = {2015}, pages = {305}, keywords = {Croatian syntax, Croatian language teaching}, title = {Croatian syntax in Croatian language teaching}, keyword = {Croatian syntax, Croatian language teaching}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font