Pregled bibliografske jedinice broj: 757845
Vizualno funkcioniranje djece sa spastičnom cerebralnom paralizom
Vizualno funkcioniranje djece sa spastičnom cerebralnom paralizom // Paediatria Croatica, 57 (2013), 2; 107-113 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 757845 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vizualno funkcioniranje djece sa spastičnom cerebralnom paralizom
(Visual functioning in children with spastic cerebral palsy)
Autori
Alimović, Sonja ; Katušić, Ana
Izvornik
Paediatria Croatica (1330-1403) 57
(2013), 2;
107-113
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
oštećenje vida ; oštrina vida ; osjetljivost na kontraste ; cerebralna paraliza ; rehabilitacija ; dijete ; predškolsko
(visual impairment ; visual acuity ; contrast sensitivity ; cerebral palsy ; rehabilitation ; preschool children)
Sažetak
Cerebralna paraliza je neurološki razvojni poremećaj motoričke kontrole položaja i pokreta tijela, često udružen s drugim teškoćama, od kojih je jedno i oštećenje vida. Cilj našeg istraživanja bio je utvrditi razinu funkcionalnog vida (vizualno funkcioniranje) djece sa spastičnom cerebralnom paralizom. Daljnji cilj bio je utvrditi povezanost između vidnih funkcija (oštrine vida i kontrastne osjetljivosti) i vizualnog funkcioniranja. U uzorak je uključeno 70-ero djece sa spastičnom cerebralnom paralizom, srednje dobi 4, 8 godina. Procjena oštrine vida i osjetljivosti na kontraste obavljena je preferencijalnim testovima, a razina funkcionalnog vida procijenjena je kroz četiri područja: zadatci izbliza, komunikacija, orijentacija i kretanje te svakodnevne vještine. Rezultati pokazuju kako znatan broj djece sa spastičnom cerebralnom paralizom ima teškoća u svim područjima vizualnog funkcioniranja, a osobito u području komunikacije. Uz nedostatno razvijenu vidnu oštrinu, prisutan je i smanjen prag kontrastne osjetljivosti. Oštrina vida i osjetljivost na kontraste značajno su povezane samo s vizualnim funkcioniranjem prilikom rješavanja zadataka izbliza (rs=0, 267 ; p=0, 049 / rs=0, 444 ; p=0, 001). Osjetljivost na kontraste značajno je povezana i s uporabom vida u vještinama svakodnevnog života (rs=0, 432 ; p=0, 002). Djeca sa spastičnom cerebralnom paralizom mogu razviti teškoće u vizualnom funkcioniranju, osobito u situacijama zamjećivanja vizualnih naznaka u komunikaciji. Procjena funkcionalnog vida trebala bi biti nužan element procjene i habilitacije djeteta sa spastičnom cerebralnom paralizom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus