Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 757791

Izostanak agresivnih i nasilnih definirajućih obilježja u opisima uspješnih i idealnih učitelja


Rački, Željko; Sablić, Marija; Sekol, Ivana
Izostanak agresivnih i nasilnih definirajućih obilježja u opisima uspješnih i idealnih učitelja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 4; 653-676 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 757791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izostanak agresivnih i nasilnih definirajućih obilježja u opisima uspješnih i idealnih učitelja
(Absence of aggressive and violent defining characteristics in the descriptions of successful and ideal teachers)

Autori
Rački, Željko ; Sablić, Marija ; Sekol, Ivana

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 63 (2014), 4; 653-676

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
učitelji ; nasilje u školi ; metodička uspješnost
(teachers ; school violence ; teaching competence)

Sažetak
Nasilje u odgojno-obrazovnom sustavu ne mora izvirati iz vršnjačkih, već i iz odnosa učenika s odgojno-obrazovnim djelatnicima. Učitelji koji su agresivni, grubi, hladni, koji galame, vrijeđaju, ismijavaju, diskriminiraju i favoriziraju, podcjenjuju, isključuju, tračaju, utjeruju strah itd., zapravo pokazuju nasilno odnosno zlostavljačko ponašanje usmjereno protiv trenutne i dugoročne dobrobiti učenika. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati učestalost takva ponašanja u opisima definirajućih obilježja kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja, odnosno obilježja neuspješnih i nekvalitetnih učitelja. Sudionici su bili polaznici pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke izobrazbe nastavnika u Osijeku, Slavonskom Brodu i Koprivnici (N = 119), te studenti 3. godine Učiteljskoga studija u Slavonskom Brodu (N = 41). Sudionici su se prisjetili triju kvalitetnih, uspješnih, odnosno po osobnom sudu idealnih učitelja/-ice koji/-e su im predavali tijekom dosadašnjeg obrazovanja te su u obrazac upisali obilježja koja te učitelje najbolje opisuju. Isto su učinili za tri neuspješna i nekvalitetna učitelja. Prikupljeno je 145 pozitivnih obilježja (pridjeva), s ukupnom frekvencijom od 1120 navoda, te 174 negativnih obilježja, s ukupnom frekvencijom od 770 navoda. Konsenzusna tematska područja obilježja učitelja (inteligencija i kreativnost, karakter i moralnost, emocionalna kompetentnost, metodička kompetentnost) i faktorski razvrstani hrvatski bipolarni markeri petofaktorskog modela ličnosti, poslužili su kao dva okvira pri obradi podataka. Znakovit je potpun izostanak nasilnih ili zlostavljačkih obilježja u opisima idealnih učitelja, te njihova prisutnost u nekvalitetnih i neuspješnih učitelja. Dobiveni su nalazi interpretirani u skladu s profesionalnim zahtjevima i sukladnosti konstelacije ličnosti odgojno-obrazovnih djelatnika (ugodna i otvorena, metodički i emocionalno kompetentna, moralna osoba) s metodičkom uspješnosti i optimalnim postizanjem odgojno-obrazovnih ciljeva, te zaštitom učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Marija Sablić (autor)

Avatar Url Ivana Sekol (autor)

Avatar Url Željko Rački (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rački, Željko; Sablić, Marija; Sekol, Ivana
Izostanak agresivnih i nasilnih definirajućih obilježja u opisima uspješnih i idealnih učitelja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 4; 653-676 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Rački, Ž., Sablić, M. & Sekol, I. (2014) Izostanak agresivnih i nasilnih definirajućih obilježja u opisima uspješnih i idealnih učitelja. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (4), 653-676.
@article{article, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko and Sabli\'{c}, Marija and Sekol, Ivana}, year = {2014}, pages = {653-676}, keywords = {u\v{c}itelji, nasilje u \v{s}koli, metodi\v{c}ka uspje\v{s}nost}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {63}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {Izostanak agresivnih i nasilnih definiraju\'{c}ih obilje\v{z}ja u opisima uspje\v{s}nih i idealnih u\v{c}itelja}, keyword = {u\v{c}itelji, nasilje u \v{s}koli, metodi\v{c}ka uspje\v{s}nost} }
@article{article, author = {Ra\v{c}ki, \v{Z}eljko and Sabli\'{c}, Marija and Sekol, Ivana}, year = {2014}, pages = {653-676}, keywords = {teachers, school violence, teaching competence}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {63}, number = {4}, issn = {0037-654X}, title = {Absence of aggressive and violent defining characteristics in the descriptions of successful and ideal teachers}, keyword = {teachers, school violence, teaching competence} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font