Pregled bibliografske jedinice broj: 757791
Izostanak agresivnih i nasilnih definirajućih obilježja u opisima uspješnih i idealnih učitelja
Izostanak agresivnih i nasilnih definirajućih obilježja u opisima uspješnih i idealnih učitelja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 4; 653-676 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 757791 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izostanak agresivnih i nasilnih definirajućih obilježja u opisima uspješnih i idealnih učitelja
(Absence of aggressive and violent defining characteristics in the descriptions of successful and ideal teachers)
Autori
Rački, Željko ; Sablić, Marija ; Sekol, Ivana
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 63
(2014), 4;
653-676
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učitelji ; nasilje u školi ; metodička uspješnost
(teachers ; school violence ; teaching competence)
Sažetak
Nasilje u odgojno-obrazovnom sustavu ne mora izvirati iz vršnjačkih, već i iz odnosa učenika s odgojno-obrazovnim djelatnicima. Učitelji koji su agresivni, grubi, hladni, koji galame, vrijeđaju, ismijavaju, diskriminiraju i favoriziraju, podcjenjuju, isključuju, tračaju, utjeruju strah itd., zapravo pokazuju nasilno odnosno zlostavljačko ponašanje usmjereno protiv trenutne i dugoročne dobrobiti učenika. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati učestalost takva ponašanja u opisima definirajućih obilježja kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja, odnosno obilježja neuspješnih i nekvalitetnih učitelja. Sudionici su bili polaznici pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke izobrazbe nastavnika u Osijeku, Slavonskom Brodu i Koprivnici (N = 119), te studenti 3. godine Učiteljskoga studija u Slavonskom Brodu (N = 41). Sudionici su se prisjetili triju kvalitetnih, uspješnih, odnosno po osobnom sudu idealnih učitelja/-ice koji/-e su im predavali tijekom dosadašnjeg obrazovanja te su u obrazac upisali obilježja koja te učitelje najbolje opisuju. Isto su učinili za tri neuspješna i nekvalitetna učitelja. Prikupljeno je 145 pozitivnih obilježja (pridjeva), s ukupnom frekvencijom od 1120 navoda, te 174 negativnih obilježja, s ukupnom frekvencijom od 770 navoda. Konsenzusna tematska područja obilježja učitelja (inteligencija i kreativnost, karakter i moralnost, emocionalna kompetentnost, metodička kompetentnost) i faktorski razvrstani hrvatski bipolarni markeri petofaktorskog modela ličnosti, poslužili su kao dva okvira pri obradi podataka. Znakovit je potpun izostanak nasilnih ili zlostavljačkih obilježja u opisima idealnih učitelja, te njihova prisutnost u nekvalitetnih i neuspješnih učitelja. Dobiveni su nalazi interpretirani u skladu s profesionalnim zahtjevima i sukladnosti konstelacije ličnosti odgojno-obrazovnih djelatnika (ugodna i otvorena, metodički i emocionalno kompetentna, moralna osoba) s metodičkom uspješnosti i optimalnim postizanjem odgojno-obrazovnih ciljeva, te zaštitom učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts