Pregled bibliografske jedinice broj: 757764
Stavovi studenata učiteljskog studija o uključivanju inerkulturalizma u nastavu glazbene kulture
Stavovi studenata učiteljskog studija o uključivanju inerkulturalizma u nastavu glazbene kulture // Godišnjak Titius, 6-7 (2014), 6-7; 301-316 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 757764 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata učiteljskog studija o uključivanju inerkulturalizma u nastavu glazbene kulture
(The attitudes of the students of the teacher education universtiy on the inclusion of interculturalism in music education)
Autori
Dobrota, Snježana ; Blašković, Jelena
Izvornik
Godišnjak Titius (1847-0742) 6-7
(2014), 6-7;
301-316
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazbena nastava; glazbe svijeta; interkulturalizam
(music education; world music; interculturalism)
Sažetak
Interkulturalizam je stvarna aktualizacija i interakcija raznih etničkih kultura u svim svojim segmentima specifičnosti na jednom prostoru. Međusobnim prožimanjem kultura uspostavlja se komunikacija i dijalog u različitosti. Jedan od načina uspostavljanja dijaloga je glazba kao potencijalni rasadnik pluralističkih ideja, misli i horizonta. Cilj ovog rada je ispitati stavove studenata druge (N=161) i četvrte (N=149) godine učiteljskog studija Učiteljskog fakulteta u Zagrebu s odsjecima u Čakovcu i Petrinji prema uključivanju glazbi svijeta (World Music) u nastavu Glazbene kulture u nižim razredima osnovne škole. U radu se ispituju stavovi studenata prema uključivanju glazbi svijeta u glazbenu nastavu, njihove preferencije prema glazbama svijeta, postojanje utjecaja dobi i mjesta studiranja na stavove prema uključivanju glazbi svijeta u nastavu Glazbene kulture i na preferencije studenata o glazbama svijeta te stavovi studenata prema mogućnosti ostvarivanja korelacije između interkulturalne glazbene nastave i ostalih nastavnih predmeta. Rezultati pokazuju kako većina studenata ima pozitivan stav prema glazbama svijeta i njihovom uključivanju u nastavu Glazbene kulture kao jedan vid prevladavanja predrasuda o određenim etničkim skupinama. Ne postoji značajan utjecaj dobi i mjesta studiranja na stavove studenata prema uključivanju glazbi svijeta u nastavu Glazbene kulture ni na njihove preferencije prema glazbama svijeta. Autorice sugeriraju mogućnost proširivanja nastavnih programa Glazbene kulture uvođenjem različitih primjera glazbi svijeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-0000000-3326 - TITIUS: Porječje Krke - baština i sociokulturni razvoj
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet u Splitu