Pregled bibliografske jedinice broj: 757702
Poticanje čitanja kod djece predškolske i školske dobi
Poticanje čitanja kod djece predškolske i školske dobi, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 757702 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje čitanja kod djece predškolske i školske dobi
(Promoting reading skills among preschool and school children)
Autori
Šijaković, Eni
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
01.04
Godina
2015
Stranica
69
Mentor
Bubić, Andreja
Ključne riječi
čitanje; roditelji; odgojitelji; učitelji; predčitalačke vještine; čitalačke vještine
(reading; parents; educators; teachers; pre-reading skills; reading skills)
Sažetak
Čitanje je jedna od najraširenijih i najsloženijih jezičnih djelatnosti. Osim velikog broja dobrobiti koje donosi pojedincu, jednom usvojena vještina čitanja osnova je daljnjem učenju i opismenjivanju. S obzirom na važnost ove teme, provedenim istraživanjem htjelo se ispitati stavove i iskustva roditelja, odgojitelja i učitelja vezano uz čitanje. Pritom je korištena kvalitativna metoda fokus grupe. U istraživanju je sudjelovalo 22 sudionika koji su podijeljeni u tri fokus grupe. Prvu grupu su činili odgojitelji, drugu roditelji i treću učitelji. Sudionicima su postavljena pitanja vezana uz njihova osobna iskustva s čitanjem te načine poticanja te vještine kod njihove djece. Istraživanjem je utvrđeno da većina ispitanika ima pozitivan stav prema čitanju, kao i da smatraju da ono njima i djeci donosi mnogostruke dobrobiti. Također se pokazalo da je većina sudionika dovoljno informirana kada se radi o čitanju i strategijama njegovog usvajanja te da smatraju da nije potrebno da djeca nauče čitati prije polaska u školu. No, utvrđen je i problem suradnje i nedovoljne komunikacije roditelja s odgojiteljima i učiteljima. Na temelju provedenog istraživanja može se zaključiti da su sudionici itekako svjesni važnosti čitanja u svakodnevnom životu, kao i potrebe poticanja ljubavi prema čitanju kod djece od najranije dobi. Uz veći broj praktičnih radionica i predavanja zasigurno će sve tri grupe sudionika razvijati pozitivne prakse poticanja predčitalačkih i čitalačkih vještina kod djece, što će rezultirati povećanjem pismenosti te smanjivanjem poteškoća s čitanjem kod djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija