Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 757702

Poticanje čitanja kod djece predškolske i školske dobi


Šijaković, Eni
Poticanje čitanja kod djece predškolske i školske dobi, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split


CROSBI ID: 757702 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poticanje čitanja kod djece predškolske i školske dobi
(Promoting reading skills among preschool and school children)

Autori
Šijaković, Eni

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Split

Datum
01.04

Godina
2015

Stranica
69

Mentor
Bubić, Andreja

Ključne riječi
čitanje; roditelji; odgojitelji; učitelji; predčitalačke vještine; čitalačke vještine
(reading; parents; educators; teachers; pre-reading skills; reading skills)

Sažetak
Čitanje je jedna od najraširenijih i najsloženijih jezičnih djelatnosti. Osim velikog broja dobrobiti koje donosi pojedincu, jednom usvojena vještina čitanja osnova je daljnjem učenju i opismenjivanju. S obzirom na važnost ove teme, provedenim istraživanjem htjelo se ispitati stavove i iskustva roditelja, odgojitelja i učitelja vezano uz čitanje. Pritom je korištena kvalitativna metoda fokus grupe. U istraživanju je sudjelovalo 22 sudionika koji su podijeljeni u tri fokus grupe. Prvu grupu su činili odgojitelji, drugu roditelji i treću učitelji. Sudionicima su postavljena pitanja vezana uz njihova osobna iskustva s čitanjem te načine poticanja te vještine kod njihove djece. Istraživanjem je utvrđeno da većina ispitanika ima pozitivan stav prema čitanju, kao i da smatraju da ono njima i djeci donosi mnogostruke dobrobiti. Također se pokazalo da je većina sudionika dovoljno informirana kada se radi o čitanju i strategijama njegovog usvajanja te da smatraju da nije potrebno da djeca nauče čitati prije polaska u školu. No, utvrđen je i problem suradnje i nedovoljne komunikacije roditelja s odgojiteljima i učiteljima. Na temelju provedenog istraživanja može se zaključiti da su sudionici itekako svjesni važnosti čitanja u svakodnevnom životu, kao i potrebe poticanja ljubavi prema čitanju kod djece od najranije dobi. Uz veći broj praktičnih radionica i predavanja zasigurno će sve tri grupe sudionika razvijati pozitivne prakse poticanja predčitalačkih i čitalačkih vještina kod djece, što će rezultirati povećanjem pismenosti te smanjivanjem poteškoća s čitanjem kod djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Andreja Bubić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šijaković, Eni
Poticanje čitanja kod djece predškolske i školske dobi, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
Šijaković, E. (2015) 'Poticanje čitanja kod djece predškolske i školske dobi', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ijakovi\'{c}, Eni}, year = {2015}, pages = {69}, keywords = {\v{c}itanje, roditelji, odgojitelji, u\v{c}itelji, pred\v{c}itala\v{c}ke vje\v{s}tine, \v{c}itala\v{c}ke vje\v{s}tine}, title = {Poticanje \v{c}itanja kod djece pred\v{s}kolske i \v{s}kolske dobi}, keyword = {\v{c}itanje, roditelji, odgojitelji, u\v{c}itelji, pred\v{c}itala\v{c}ke vje\v{s}tine, \v{c}itala\v{c}ke vje\v{s}tine}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}ijakovi\'{c}, Eni}, year = {2015}, pages = {69}, keywords = {reading, parents, educators, teachers, pre-reading skills, reading skills}, title = {Promoting reading skills among preschool and school children}, keyword = {reading, parents, educators, teachers, pre-reading skills, reading skills}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font