Pregled bibliografske jedinice broj: 756812
Potrebe učenika za ranom odgojno obrazovnom intervencijom: fenomenologija i rasprostranjenost problema u ponašanju.
Potrebe učenika za ranom odgojno obrazovnom intervencijom: fenomenologija i rasprostranjenost problema u ponašanju. // Razvoj modela rane odgojno-obrazovne intervencije u osnovnoj školi: od ideje do evaluacije / Bouillet, Dejana (ur.).
Zagreb: Forum za slobodu odgoja, 2015. str. 33-46
CROSBI ID: 756812 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potrebe učenika za ranom odgojno obrazovnom intervencijom: fenomenologija i rasprostranjenost problema u ponašanju.
(The need for early educational intervention: phenomenology and incidence of behavioural disorders)
Autori
Pavin Ivanec, Tea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Razvoj modela rane odgojno-obrazovne intervencije u osnovnoj školi: od ideje do evaluacije
Urednik/ci
Bouillet, Dejana
Izdavač
Forum za slobodu odgoja
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
33-46
ISBN
978-953-6958-55-9
Ključne riječi
pojavnost problema u ponašanju, mlađa školska dob, rana odgojno-obrazovna intervencija, školski uspjeh, roditeljsko ponašanje
(incidence of behavioural disorders, lower primary school children, early educational intervention, academic achievement, parental behaviour)
Sažetak
U radu su prikazani rezultati istraživanja o prisutnosti i oblicima problema u ponašanju djece mlađe osnovnoškolske dobi te odnos problema u ponašanju i školskog uspjeha učenika te roditeljskog ponašanja njihovih majki i očeva. Istraživanje je provedeno na učenicima drugog, trećeg, četvrtog i petog razreda, njih ukupno 921, a rezultati se temelje na učiteljskim procjenama ponašanja učenika. Revidirana verzija Skale procjene ponašanja učenika/učenice obuhvaća četiri faktora: eksternalizirani problemi u ponašanju, internalizirani problemi u ponašanju, poteškoće u učenju i izvršavanju školskih obaveza te primjereno zauzimanje za sebe, kao oblik poželjnog ponašanja. Kada je riječ o problemima u ponašanju, odnosno rezultatima na navedenim faktorima, može se zaključiti kako su različiti problemi u ponašanju podjednako prisutni među učenicima, bez obzira o kojem obliku je riječ, ali i da su općenito zastupljeni u relativno maloj mjeri što je, s obzirom na dob učenika, očekivano. Kako bi se procijenila kolika je potreba ranom odgojno-obrazovnom intervencijom, na temelju dobivenih rezultata na faktorima ponašanja učenici su kategorizirani u skupinu nisko rizičnog, umjereno rizičnog i visoko rizičnog ponašanja, a pokazalo se kako je oko 20% onih učenika koji iskazuju određene veće ili manje probleme u ponašanju i koji imaju potrebu za pojačanom podrškom u obliku rane odgojno-obrazovne intervencije. Nadalje, utvrđeno je i da su eksternalizirani problemi u ponašanju, kao i problemi u učenju i izvršavanju školskih obaveza učestaliji među dječacima, te kako su učenici koji iskazuju probleme u ponašanju ujedno češće i oni lošijeg školskog uspjeha. Kada je riječ o odnosu problema u ponašanju učenika i roditeljskog ponašanja njihovih majki i očeva, rezultati općenito ukazuju da je nedostatak roditeljske podrške pozitivno povezan s poteškoćama u učenju, a iste poteškoće kao i eksternalizirani problemi u ponašanju pozitivno su povezane s roditeljskom restriktivnom kontrolom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija