Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 756812

Potrebe učenika za ranom odgojno obrazovnom intervencijom: fenomenologija i rasprostranjenost problema u ponašanju.


Pavin Ivanec, Tea
Potrebe učenika za ranom odgojno obrazovnom intervencijom: fenomenologija i rasprostranjenost problema u ponašanju. // Razvoj modela rane odgojno-obrazovne intervencije u osnovnoj školi: od ideje do evaluacije / Bouillet, Dejana (ur.).
Zagreb: Forum za slobodu odgoja, 2015. str. 33-46


CROSBI ID: 756812 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Potrebe učenika za ranom odgojno obrazovnom intervencijom: fenomenologija i rasprostranjenost problema u ponašanju.
(The need for early educational intervention: phenomenology and incidence of behavioural disorders)

Autori
Pavin Ivanec, Tea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Razvoj modela rane odgojno-obrazovne intervencije u osnovnoj školi: od ideje do evaluacije

Urednik/ci
Bouillet, Dejana

Izdavač
Forum za slobodu odgoja

Grad
Zagreb

Godina
2015

Raspon stranica
33-46

ISBN
978-953-6958-55-9

Ključne riječi
pojavnost problema u ponašanju, mlađa školska dob, rana odgojno-obrazovna intervencija, školski uspjeh, roditeljsko ponašanje
(incidence of behavioural disorders, lower primary school children, early educational intervention, academic achievement, parental behaviour)

Sažetak
U radu su prikazani rezultati istraživanja o prisutnosti i oblicima problema u ponašanju djece mlađe osnovnoškolske dobi te odnos problema u ponašanju i školskog uspjeha učenika te roditeljskog ponašanja njihovih majki i očeva. Istraživanje je provedeno na učenicima drugog, trećeg, četvrtog i petog razreda, njih ukupno 921, a rezultati se temelje na učiteljskim procjenama ponašanja učenika. Revidirana verzija Skale procjene ponašanja učenika/učenice obuhvaća četiri faktora: eksternalizirani problemi u ponašanju, internalizirani problemi u ponašanju, poteškoće u učenju i izvršavanju školskih obaveza te primjereno zauzimanje za sebe, kao oblik poželjnog ponašanja. Kada je riječ o problemima u ponašanju, odnosno rezultatima na navedenim faktorima, može se zaključiti kako su različiti problemi u ponašanju podjednako prisutni među učenicima, bez obzira o kojem obliku je riječ, ali i da su općenito zastupljeni u relativno maloj mjeri što je, s obzirom na dob učenika, očekivano. Kako bi se procijenila kolika je potreba ranom odgojno-obrazovnom intervencijom, na temelju dobivenih rezultata na faktorima ponašanja učenici su kategorizirani u skupinu nisko rizičnog, umjereno rizičnog i visoko rizičnog ponašanja, a pokazalo se kako je oko 20% onih učenika koji iskazuju određene veće ili manje probleme u ponašanju i koji imaju potrebu za pojačanom podrškom u obliku rane odgojno-obrazovne intervencije. Nadalje, utvrđeno je i da su eksternalizirani problemi u ponašanju, kao i problemi u učenju i izvršavanju školskih obaveza učestaliji među dječacima, te kako su učenici koji iskazuju probleme u ponašanju ujedno češće i oni lošijeg školskog uspjeha. Kada je riječ o odnosu problema u ponašanju učenika i roditeljskog ponašanja njihovih majki i očeva, rezultati općenito ukazuju da je nedostatak roditeljske podrške pozitivno povezan s poteškoćama u učenju, a iste poteškoće kao i eksternalizirani problemi u ponašanju pozitivno su povezane s roditeljskom restriktivnom kontrolom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tea Pavin Ivanec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pavin Ivanec, Tea
Potrebe učenika za ranom odgojno obrazovnom intervencijom: fenomenologija i rasprostranjenost problema u ponašanju. // Razvoj modela rane odgojno-obrazovne intervencije u osnovnoj školi: od ideje do evaluacije / Bouillet, Dejana (ur.).
Zagreb: Forum za slobodu odgoja, 2015. str. 33-46
Pavin Ivanec, T. (2015) Potrebe učenika za ranom odgojno obrazovnom intervencijom: fenomenologija i rasprostranjenost problema u ponašanju.. U: Bouillet, D. (ur.) Razvoj modela rane odgojno-obrazovne intervencije u osnovnoj školi: od ideje do evaluacije. Zagreb, Forum za slobodu odgoja, str. 33-46.
@inbook{inbook, author = {Pavin Ivanec, Tea}, editor = {Bouillet, D.}, year = {2015}, pages = {33-46}, keywords = {pojavnost problema u pona\v{s}anju, mla\dja \v{s}kolska dob, rana odgojno-obrazovna intervencija, \v{s}kolski uspjeh, roditeljsko pona\v{s}anje}, isbn = {978-953-6958-55-9}, title = {Potrebe u\v{c}enika za ranom odgojno obrazovnom intervencijom: fenomenologija i rasprostranjenost problema u pona\v{s}anju.}, keyword = {pojavnost problema u pona\v{s}anju, mla\dja \v{s}kolska dob, rana odgojno-obrazovna intervencija, \v{s}kolski uspjeh, roditeljsko pona\v{s}anje}, publisher = {Forum za slobodu odgoja}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Pavin Ivanec, Tea}, editor = {Bouillet, D.}, year = {2015}, pages = {33-46}, keywords = {incidence of behavioural disorders, lower primary school children, early educational intervention, academic achievement, parental behaviour}, isbn = {978-953-6958-55-9}, title = {The need for early educational intervention: phenomenology and incidence of behavioural disorders}, keyword = {incidence of behavioural disorders, lower primary school children, early educational intervention, academic achievement, parental behaviour}, publisher = {Forum za slobodu odgoja}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font