Pregled bibliografske jedinice broj: 756593
Odnosi i komunikacija elemenata vizualnog koda plakata
Odnosi i komunikacija elemenata vizualnog koda plakata // Zbornik radova 17th International Conference of Printing, Design, and Graphic Communications Blaž Baromić / Stanislav, Bolanča ; Zdenka, Bolanča (ur.).
Zagreb: Faculty of Graphic Arts, Croatia, University of Ljubljana, Faculty of Natural Science and Engineering, Slovenia, Ogranak Matice hrvatske Senj, Croatia, Pulp and Paper Institute, Ljubljana, Slovenia, 2013. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 756593 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnosi i komunikacija elemenata vizualnog koda plakata
(Relationships and communication elements of visual codes of posters)
Autori
Jeličić, Anita ; Stanojević Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 17th International Conference of Printing, Design, and Graphic Communications Blaž Baromić
/ Stanislav, Bolanča ; Zdenka, Bolanča - Zagreb : Faculty of Graphic Arts, Croatia, University of Ljubljana, Faculty of Natural Science and Engineering, Slovenia, Ogranak Matice hrvatske Senj, Croatia, Pulp and Paper Institute, Ljubljana, Slovenia, 2013
Skup
17th International Conference of Printing, Design, and Graphic Communications Blaž Baromić
Mjesto i datum
Senj, Hrvatska, 02.10.2013. - 05.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Plakat; vizualni kod; komunikacijski medij; grafički dizajn; grafički dizajner
(The poster; Visual code; Communication medium; Graphic design; Graphic designer)
Sažetak
U radu se istražuje prijem poruke posredovan vizualnim kodom plakata. Kao umjetnički ali i komunikacijski medij plakat posreduje, prenosi i komunicira informacije i poruke međusobnim odnosom elemenata forme, vizualnim kodom. Fokus istraživanja je na pojedincu, načinu na koji gleda i vidi plakat i onome što privlači i zadržava njegov pogled. Pretpostavljamo: plakat se promatra sa zanimanjem kakvu informaciju/korist možemo dobiti. Da li je ponuđena informacija vrijedna, korisna, upotrebljiva? Da bi to postala grafički dizajner mora pravilno vizualno kodirati poruku/informaciju. Oko se usmjerava prema većoj privlačnosti. Što je za svakoga od nas veća privlačnost odlučuje mozak koji od impulsa koje prima odabire na osnovu prošlih iskustava, raspoloženja i interesa. Da bi promatrač poželio i mogao dekodirati vizualni kod a time i poruku grafički dizajner ga mora kodirati na način blizak recipijentima u čijoj domeni djelovanja nije grafički dizajn. Iz analiziranih odgovora ispitanika proizlazi: primatelji poruke na različite načine dekodiraju isti vizualni kod.
Izvorni jezik
Hrvatski