Pregled bibliografske jedinice broj: 756034
Razrada instrumenata za evaluaciju vještina i umijeća u tehničkom odgojno-obrazovnom području
Razrada instrumenata za evaluaciju vještina i umijeća u tehničkom odgojno-obrazovnom području // Državni stručni skup učitelja tehničke kulture
Trogir, Hrvatska, 2015. (plenarno, domaća recenzija, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 756034 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razrada instrumenata za evaluaciju vještina i umijeća u tehničkom odgojno-obrazovnom području
(THE ELABORATION OF INSTRUMENTS FOR THE SKILLS EVALUATION IN TECHNICAL EDUCATIONAL FIELD)
Autori
Purković, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Državni stručni skup učitelja tehničke kulture
Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 07.01.2015. - 09.01.2015
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
evaluacijski instrumenti ; evaluacija postignuća ; evaluacija samostalnosti i odgovornosti ; evaluacija vještina i umijeća ; tehničko nastavno područje.
(evaluation instruments ; evaluation of achievements ; evaluation of autonomy and responsibilities ; evaluation skills ; technical teaching area.)
Sažetak
Evaluacija postignuća učenika u nastavni cjelokupnog tehničkog odgojno-obrazovnog područja je iznimno zahtjevna, osobito u području evaluacije vještina i umijeća, ali i afektivnog područja postignuća. Složenost takve evaluacije razvidna je u pogledu izbora elemenata vrednovanja, rsčlanjivanju istih na razine postignuća, te u složenoj provedbi s obzirom na vremensku ograničenost i formativnu prirodu evaluacije. U tom smislu, u radu se iznose generički instrumenti za evaluaciju vještina i umijeća, ali i samostalnosti i odgovornosti učenika, prilagođeni posebnostima tehničkog odgojno- obrazovnog područja. Generičkim instrumentima se pokušava potaknuti učitelje i nastavnike praktičare na promišljanje vlastitih instrumenata za takvu evaluaciju, te se iznosi aktualni kvalifikacijski okvir u kojem se evaluacija treba provoditi. U radu se iznosi i znanstveno utemeljeni pristup, opća metodologija i smjernice za razradu evaluacijskih instrumenata, koji će biti realno provedivi pri formativnoj procjeni postignuća u nastavi ovog područja. Pri tom se ističe važnost prepoznavanja elemenata i jasne razrade razina postignuća, sukladno dominantnoj aktivnosti učenika i prihvaćenoj taksonomiji, te se iznose najčešći elementi, nedoumice i prepreke za implementaciju istih. Evaluaciju vještina i umijeća učenika, kao i njihove samostalnosti i odgovornosti, iskazane tijekom nastavnog procesa, nastavnik treba provediti kontinuirano, objektivno i valjano. Stoga izneseni evaluacijski elementi, tipični za tehničko nastavno područje, kao i generički instrumenti i metodologija razrade instrumenata, nastavniku trebaju biti vodilja pri razradi vlastitih instrumenata za procjenu vještina, umijeća i odgojnih vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija