Pregled bibliografske jedinice broj: 755607
Udžbenik kao izvor poučavanja i učenja različitosti
Udžbenik kao izvor poučavanja i učenja različitosti // Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 343-377 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 755607 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Udžbenik kao izvor poučavanja i učenja različitosti
(The Textbook - a Resource for Teaching and Learning about Differences)
Autori
Bakota, Lidija ; Peko, Anđelka ; Varga, Rahaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education
/ Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 343-377
ISBN
978-953-6965-42-7
Skup
Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = The Position of Roma in Education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.01.2015. - 09.01.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Analiza udžbenika za Hrvatski jezik ; Spol ; Rodne uloge ; stereotipi ; Romski učenici
(textbook analysis ; Croatian Language ; sex roles ; gender roles ; stereotypes ; Roma students)
Sažetak
Udžbenik u hrvatskim školama predstavlja važan izvor informacija. Nositelj je različitih ne samo obrazovnih već i odgojnih poruka koje mogu utjecati na osobni i socijalni razvoj učenika u procesu razvoja vlastitog identiteta i prihvaćanja različitosti. Istraživanjem se nastojalo utvrditi jesu li postojeći udžbenici izvor poučavanja i učenja različitosti glede prihvaćanja spolnih i rodnih uloga. U radu su se kvantitativno i kvalitativno analizirali udžbenici za predmet Hrvatski jezik namijenjeni učenicima mlađe školske dobi kako bi se dobili odgovori na pitanja: jesu li i koliko sadržaji u analiziranim udžbenicima izravno vezani za rodne uloge ; postoji li dominacija određenog spola u udžbeničkim tekstovima i podržavaju li udžbenički tekstovi stereotipne rodne uloge. Zanimalo nas je i kako preko udžbeničkih tekstova dolazi do susreta romske kulture s kulturom većinskoga stanovništva. Rezultati su pokazali kako su sadržaji vezani uz rodnu tematiku prisutni u prosjeku u jednoj petini udžbeničkih tekstova, da su dominantno zastupljeni muški autori udžbeničkih tekstova i muški književni likovi u tim tekstovima. U slučaju načina ponašanja i osobina pojedinih likova uočava se kako su muškim i ženskim najčešće pripisana ponašanja i osobine koje su tipične za njihov spol, ali postoje i odstupanja. Upravo je na tim odstupanjima moguće učenike poučavati prihvaćanju različitosti kada je riječ o rodnim ulogama. Udžbenik, kao važan izvor poučavanja, može pridonijeti boljem poznavanju, razumijevanju i prihvaćanju manjinskih zajednica, uključujući i romsku zajednicu u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek