Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 755607

Udžbenik kao izvor poučavanja i učenja različitosti


Bakota, Lidija; Peko, Anđelka; Varga, Rahaela
Udžbenik kao izvor poučavanja i učenja različitosti // Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 343-377 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 755607 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Udžbenik kao izvor poučavanja i učenja različitosti
(The Textbook - a Resource for Teaching and Learning about Differences)

Autori
Bakota, Lidija ; Peko, Anđelka ; Varga, Rahaela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 343-377

ISBN
978-953-6965-42-7

Skup
Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = The Position of Roma in Education

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.01.2015. - 09.01.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Analiza udžbenika za Hrvatski jezik ; Spol ; Rodne uloge ; stereotipi ; Romski učenici
(textbook analysis ; Croatian Language ; sex roles ; gender roles ; stereotypes ; Roma students)

Sažetak
Udžbenik u hrvatskim školama predstavlja važan izvor informacija. Nositelj je različitih ne samo obrazovnih već i odgojnih poruka koje mogu utjecati na osobni i socijalni razvoj učenika u procesu razvoja vlastitog identiteta i prihvaćanja različitosti. Istraživanjem se nastojalo utvrditi jesu li postojeći udžbenici izvor poučavanja i učenja različitosti glede prihvaćanja spolnih i rodnih uloga. U radu su se kvantitativno i kvalitativno analizirali udžbenici za predmet Hrvatski jezik namijenjeni učenicima mlađe školske dobi kako bi se dobili odgovori na pitanja: jesu li i koliko sadržaji u analiziranim udžbenicima izravno vezani za rodne uloge ; postoji li dominacija određenog spola u udžbeničkim tekstovima i podržavaju li udžbenički tekstovi stereotipne rodne uloge. Zanimalo nas je i kako preko udžbeničkih tekstova dolazi do susreta romske kulture s kulturom većinskoga stanovništva. Rezultati su pokazali kako su sadržaji vezani uz rodnu tematiku prisutni u prosjeku u jednoj petini udžbeničkih tekstova, da su dominantno zastupljeni muški autori udžbeničkih tekstova i muški književni likovi u tim tekstovima. U slučaju načina ponašanja i osobina pojedinih likova uočava se kako su muškim i ženskim najčešće pripisana ponašanja i osobine koje su tipične za njihov spol, ali postoje i odstupanja. Upravo je na tim odstupanjima moguće učenike poučavati prihvaćanju različitosti kada je riječ o rodnim ulogama. Udžbenik, kao važan izvor poučavanja, može pridonijeti boljem poznavanju, razumijevanju i prihvaćanju manjinskih zajednica, uključujući i romsku zajednicu u Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Lidija Bakota (autor)

Avatar Url Rahaela Varga (autor)

Avatar Url Anđelka Peko (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

files.eric.ed.gov

Citiraj ovu publikaciju:

Bakota, Lidija; Peko, Anđelka; Varga, Rahaela
Udžbenik kao izvor poučavanja i učenja različitosti // Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 343-377 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bakota, L., Peko, A. & Varga, R. (2015) Udžbenik kao izvor poučavanja i učenja različitosti. U: Mlinarević, V., Brust Nemet, M. & Bushati, J. (ur.)Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education.
@article{article, author = {Bakota, Lidija and Peko, An\djelka and Varga, Rahaela}, year = {2015}, pages = {343-377}, keywords = {Analiza ud\v{z}benika za Hrvatski jezik, Spol, Rodne uloge, stereotipi, Romski u\v{c}enici}, isbn = {978-953-6965-42-7}, title = {Ud\v{z}benik kao izvor pou\v{c}avanja i u\v{c}enja razli\v{c}itosti}, keyword = {Analiza ud\v{z}benika za Hrvatski jezik, Spol, Rodne uloge, stereotipi, Romski u\v{c}enici}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bakota, Lidija and Peko, An\djelka and Varga, Rahaela}, year = {2015}, pages = {343-377}, keywords = {textbook analysis, Croatian Language, sex roles, gender roles, stereotypes, Roma students}, isbn = {978-953-6965-42-7}, title = {The Textbook - a Resource for Teaching and Learning about Differences}, keyword = {textbook analysis, Croatian Language, sex roles, gender roles, stereotypes, Roma students}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font