Pregled bibliografske jedinice broj: 754269
Promjene u kupovnom ponašanju potrošača na tržištu robe široke potrošnje izazvane recesijom
Promjene u kupovnom ponašanju potrošača na tržištu robe široke potrošnje izazvane recesijom, 2015., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 754269 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjene u kupovnom ponašanju potrošača na tržištu robe široke potrošnje izazvane recesijom
(Changes in purchase behavior on the fast moving consumer goods market caused by the recession)
Autori
Sarić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.03
Godina
2015
Stranica
63
Mentor
Petljak, Kristina
Ključne riječi
ponašanje potrošača; roba široke potrošnje; recesija; Hrvatska
(consumer behavior; consumer goods; recession; Croatia)
Sažetak
Republika Hrvatska je u recesiji već šestu godinu zaredom. Recesija je utjecala na sve, i na trgovce i na njihove kupce. Potrošači postaju sve racionalniji te su sve osjetljiviji na cijenu. U situaciji lošeg gospodarskog stanja trgovci su primorani razmišljati i reagirati strateški. Stoga se većina trgovaca okreće raznim metodama i cjenovnim tehnikama ne bi li privukli što više kupaca. Međutim, iako loše gospodarsko stanje najviše pogađa manje trgovce, niti oni dominantniji na tržištu neće postići uspjeh i održati konkurentsku prednost u slučaju agresivnog sniženja cijena s ciljem privlačenja kupaca. Mnogi trgovci se okreću psihološkom određivanju cijena te tako cijenu čine privlačnijom krajnjem kupcu. Pregledom postojeće literature svjetskih, ali i hrvatskih autora, vidljivo je da se potrošači mijenjaju, odnosno oni su sve oprezniji i pametniji prilikom donošenja odluka o kupovini. Dakle, bez obzira kupuju liproizvod ili uslugu, prije same kupovine dobro se informiraju o cijenama različitih trgovaca te o njihovim promotivnim akcijama.U radu se istražuju promjene u kupovnom ponašanju potrošača na tržištu robe široke potrošnje, koje su izazvane recesijom. Provedeno je primarno istraživanje na uzorku od 171 osobe. Istraživalo se njihovo ponašanje prilikom donošenja odluke o kupovini robe široke potrošnje. Postavlja se pitanje je li im cijena važnija sada, nego prije recesije, kupuju li potrošači više proizvode trgovačkih maraka, primjećuju li više promotivne akcije te koliko one utječu na odluku o kupovini kod određenog trgovca. Rezultati istraživanja upućuju da potrošači nastoje uštediti na razne načine. Sve manje troše na zabavu, kupuju ekonomičnije i cjenovno povoljnije proizvode, zamijenili su proizvođačke marke trgovačkim markama. Ispitanici se ne nadaju boljoj ekonomskoj situaciji u bližoj budućnosti te će se prilikom potrošnje i kupovine proizvoda široke potrošnje nastaviti ponašati oprezno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Diplomski rad, Sveučilišni diplomski studij Poslovne ekonomije, smjer Trgovina