Pregled bibliografske jedinice broj: 754194
Rodni stereotipi: objektivizacija ženskog lika u medijima
Rodni stereotipi: objektivizacija ženskog lika u medijima // Pravni vjesnik, 30 (2014), 2; 213-232 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 754194 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rodni stereotipi: objektivizacija ženskog lika u medijima
(Gender stereotypes: objectivization of women's image in media)
Autori
Lubina, Tihana ; Brkić Klimpak, Ivana
Izvornik
Pravni vjesnik (0352-5317) 30
(2014), 2;
213-232
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
mediji ; modna industrija ; rodni stereotipi ; seksizam ; objektivizacija ženskog lika
(media ; fashion industry ; gender stereotypes ; sexism ; objectivization of female image)
Sažetak
Suvremeni mediji danas, osobito televizija i internet, usko su povezani s proizvodnjom i utjelovljenjem kulturnih identiteta. Naime, svjesnom se uporabom i ponavljanjem stereotipa kod primatelja informacija na suptilnoj razini ustaljuju arhetipske osobitosti muškaraca i žena koje su već društveno konstruirane kategorijom roda. Jednom usvojeni, takvi rodni stereotipi bivaju izrazito otporni na promjene uslijed novih informacija, pretvarajući se u obrasce koji se uzimaju kao reprezentativan način razmišljanja i ophođenja s drugim ljudima. Razlika u reprezentaciji žena i muškaraca u medijima je neosporna, a kako je reklamnoj industriji jedino važno da reklama privuče pozornost i proda proizvod, počesto je to i jedina funkcija lika žene i ženskoga tijela. Suvremena modna industrija, također, danas postoji upravo zahvaljujući medijima koji joj omogućuju da bude prisutna sada i ovdje, pri čemu ženska moda prednjači s obzirom da je s vremenom postala puno izazovnija, slobodnija i otvorenija te se nameće svijetu pod okriljem stilizma i imperativa privlačnog izgleda. Forsiranjem fizičkoga izgleda ženama se nameće ideal ljepote koji je u načelu površan, isprazan i nedostižan te iza kojega prividno stoje uspjeh i novac, dok pri tome one same bivaju objektivizirane u službi reprezentiranja istoga. Kako se seksizam kao predrasuda ili diskriminacija na temelju spola i roda najčešće odnosi na negativnu objektivizaciju i seksualizaciju žena, otvara se prostor kritičkom propitivanju takvih stereotipnih reprezentacija koje sve više postaju medijski diktirane i koje, dugoročno, manipulirajući percepcijom primatelja mogu imati štetne posljedice na njegov svakodnevni život i vlastiti sustav vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Rodni studiji
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- HeinOnline
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Current Legal Theory
- Sociological Abstracts
- ProQuest Research Library
- EBSCO Publishing