Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 754194

Rodni stereotipi: objektivizacija ženskog lika u medijima


Lubina, Tihana; Brkić Klimpak, Ivana
Rodni stereotipi: objektivizacija ženskog lika u medijima // Pravni vjesnik, 30 (2014), 2; 213-232 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 754194 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rodni stereotipi: objektivizacija ženskog lika u medijima
(Gender stereotypes: objectivization of women's image in media)

Autori
Lubina, Tihana ; Brkić Klimpak, Ivana

Izvornik
Pravni vjesnik (0352-5317) 30 (2014), 2; 213-232

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
mediji ; modna industrija ; rodni stereotipi ; seksizam ; objektivizacija ženskog lika
(media ; fashion industry ; gender stereotypes ; sexism ; objectivization of female image)

Sažetak
Suvremeni mediji danas, osobito televizija i internet, usko su povezani s proizvodnjom i utjelovljenjem kulturnih identiteta. Naime, svjesnom se uporabom i ponavljanjem stereotipa kod primatelja informacija na suptilnoj razini ustaljuju arhetipske osobitosti muškaraca i žena koje su već društveno konstruirane kategorijom roda. Jednom usvojeni, takvi rodni stereotipi bivaju izrazito otporni na promjene uslijed novih informacija, pretvarajući se u obrasce koji se uzimaju kao reprezentativan način razmišljanja i ophođenja s drugim ljudima. Razlika u reprezentaciji žena i muškaraca u medijima je neosporna, a kako je reklamnoj industriji jedino važno da reklama privuče pozornost i proda proizvod, počesto je to i jedina funkcija lika žene i ženskoga tijela. Suvremena modna industrija, također, danas postoji upravo zahvaljujući medijima koji joj omogućuju da bude prisutna sada i ovdje, pri čemu ženska moda prednjači s obzirom da je s vremenom postala puno izazovnija, slobodnija i otvorenija te se nameće svijetu pod okriljem stilizma i imperativa privlačnog izgleda. Forsiranjem fizičkoga izgleda ženama se nameće ideal ljepote koji je u načelu površan, isprazan i nedostižan te iza kojega prividno stoje uspjeh i novac, dok pri tome one same bivaju objektivizirane u službi reprezentiranja istoga. Kako se seksizam kao predrasuda ili diskriminacija na temelju spola i roda najčešće odnosi na negativnu objektivizaciju i seksualizaciju žena, otvara se prostor kritičkom propitivanju takvih stereotipnih reprezentacija koje sve više postaju medijski diktirane i koje, dugoročno, manipulirajući percepcijom primatelja mogu imati štetne posljedice na njegov svakodnevni život i vlastiti sustav vrijednosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Rodni studiji



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Tihana Lubina (autor)

Avatar Url Ivana Brkić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Lubina, Tihana; Brkić Klimpak, Ivana
Rodni stereotipi: objektivizacija ženskog lika u medijima // Pravni vjesnik, 30 (2014), 2; 213-232 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Lubina, T. & Brkić Klimpak, I. (2014) Rodni stereotipi: objektivizacija ženskog lika u medijima. Pravni vjesnik, 30 (2), 213-232.
@article{article, author = {Lubina, Tihana and Brki\'{c} Klimpak, Ivana}, year = {2014}, pages = {213-232}, keywords = {mediji, modna industrija, rodni stereotipi, seksizam, objektivizacija \v{z}enskog lika}, journal = {Pravni vjesnik}, volume = {30}, number = {2}, issn = {0352-5317}, title = {Rodni stereotipi: objektivizacija \v{z}enskog lika u medijima}, keyword = {mediji, modna industrija, rodni stereotipi, seksizam, objektivizacija \v{z}enskog lika} }
@article{article, author = {Lubina, Tihana and Brki\'{c} Klimpak, Ivana}, year = {2014}, pages = {213-232}, keywords = {media, fashion industry, gender stereotypes, sexism, objectivization of female image}, journal = {Pravni vjesnik}, volume = {30}, number = {2}, issn = {0352-5317}, title = {Gender stereotypes: objectivization of women's image in media}, keyword = {media, fashion industry, gender stereotypes, sexism, objectivization of female image} }

Časopis indeksira:


  • HeinOnline


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Current Legal Theory
  • Sociological Abstracts
  • ProQuest Research Library
  • EBSCO Publishing





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font