Pregled bibliografske jedinice broj: 753710
Informacijske i komunikacijske tehnologije u funkciji marketinga i menadžmenta turističke destinacije
Informacijske i komunikacijske tehnologije u funkciji marketinga i menadžmenta turističke destinacije // Book of apstrakts "Jahorinski poslovni dani - turizam u funkciji ekonomskog razvoja" / Gjurić, Radostav (ur.).
Lahti: Univerzitet u Istočnom Sarajevu, BiH, 2015. str. 90-90 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 753710 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijske i komunikacijske tehnologije u funkciji marketinga i menadžmenta turističke destinacije
(Information and communication technologies as a tool of marketing and management of tourist destinations)
Autori
Čorak, Sanda ; Boranić Živoder, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Book of apstrakts "Jahorinski poslovni dani - turizam u funkciji ekonomskog razvoja"
/ Gjurić, Radostav - Lahti : Univerzitet u Istočnom Sarajevu, BiH, 2015, 90-90
Skup
IV Naučno stručna konferencija sa međunarodnim učešćem "Jahorinski pslovni dani - turizam u funkciji ekonomskog razvoja"
Mjesto i datum
Jahorina, Bosna i Hercegovina, 25.02.2015. - 27.02.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
informacijske i komunikacijske tehnologije; turizam; turistička destinacija; marketing i menadžment u turizmu; e-marketing
(information and communication technology; tourism; tourist destinations; marketing and management in tourism; e-marketing)
Sažetak
Razvoj informacijskih i komunikacijskih tehnologija ubrzano mijenja suvremeno društvo u različitim aspektima pa tako ima veliki utjecaj i na turističko tržište. Suvremeni potrošači u turizmu, pod utjecajem brojnih tehnologija, danas imaju niz novih mogućnosti dolaska do informacija, njihova uspoređivanja, kupovanja proizvoda i dijeljenja iskustva. Brze promjene tehnologija pružaju stalno nove mogućnosti za marketing i menadžment u turizmu ali istovremeno pred turističke organizacije stavljaju niz izazova kako i na koji način primijeniti i koristiti te prednosti. Planiranje e-marketing aktivnosti postalo je sastavni dio promišljanja marketinga destinacije u okviru kojeg se planira inoviranje web stranica, implementacija društvenog weba, rad na interaktivnosti, razvoj mobilnih aplikacija i slično. S druge strane, osim korištenja novih mogućnosti za komunikaciju prema turistima nove se tehnologije koriste i prema drugim grupama korisnika važnima za uspjeh destinacijskog menadžmenta pa se tako razvijaju specijalizirane stranice za interni marketing, poslovni segment, medije. Takve su stranice njima prilagođena i sadržajno, i dizajnom i svojom funkcionalnošću. Budući da danas zbog izuzetno brzih promjena ne postoje opća pravila o korištenju novih tehnologija u turizmu važno je s jedne strane istraživati i pratiti navike potrošača, kako i na koji se način informiraju, kako i gdje koriste tehnologije, koliko su im one važne i kakvi su trendovi na ciljnim tržištima. S druge strane, sukladno tim trendovima, važno je procijeniti i primijeniti mogućnosti novih tehnologija te koristiti prednosti koja pružaju za marketing i menadžment destinacije. Na taj način bi se odgovorilo na potrebe tržišta, poticalo na aktivno uključivanje svih dionika u destinaciji s ciljem stvaranja integralne ponude te konačno gradilo poziciju destinacije koja prati i primjenjuje nova znanja. Cilj ovog rada je analizirati trendove u primjeni informacijskih i komunikacijskih tehnologija u funkciji unapređenja marketinga i menadžmenta turističkih destinacija te na primjerima ukazati na koristi njihove primjene. Također će se izabranim primjerima web stranica turističkih destinacija ukazati na konkretne pozitivne i negativne aspekte u korištenju novih tehnologija te zaključiti o mogućnostima unapređenja s obzirom na analizirane trendove na turističkom tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski