Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 752800

Stres nastavnika


Buljan Flander, Gordana; Hrpka, Hana
Stres nastavnika // Nasilje i nasilno ponašanje u školi/vrtiću/učeničkom domu / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2007. str. 66-75 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 752800 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stres nastavnika
(Teachers stress)

Autori
Buljan Flander, Gordana ; Hrpka, Hana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Nasilje i nasilno ponašanje u školi/vrtiću/učeničkom domu / Vrgoč, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2007, 66-75

ISBN
978-953-6134-64-0

Skup
31. škola pedagofa Hrvatske ''Nasilje i nasilno ponašanje u školi/vrtiću/učeničkom domu''

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 08.03.2007. - 10.03.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
stres; simptomi; nastavnici; suočavanje sa stresom; prevencija
(stress; symptoms; teachers; coping with stress; prevention)

Sažetak
Postoji više uročnih čimbenika stresa kod nastavnika. Iako stres podrazumijeva međudjelovanje između pojedinca i njegove okoline, uzročne čimbenike stresa kod nastavnika možemo podijeliti na tri široka područja: čimbenici specifični za nastavničko zvanje, kognitivni čimbenici koji utječu na individualnu ranjivost nastavnika te sustavni čimbenici koji djeluju na institucionalnoj i političkoj razini. Kao glavni stresori nastavničkog stresa navode se prevelik obujam posla te dugo radno vrijeme, ometajuća ponašanja učenika, što je često povezano s velikim razredima, pritisak školskih inspekcija, loše rukovodstvo i mobing te nemogućnost napredovanja. Neki od najčešćih problema zbog kojih nastavnici traže pomoć su stres, tjeskoba i depresija, sukobi s rukovodstvom ili kolegama, pritisak obujma posla i prekomjernih promjena, gubitak samouvjerenosti i tjeskoba vezana uz obavljanje poslova te bračni i obiteljski problemi. Nedostatno razvijene strategije suočavanja sa stresom znatno utječu na razvijanje simptoma izgaranja na poslu, odnosno na gubitak idealizma i entuzijazma na poslu. Važnost je prevencije na trima razinama: primarnoj, sekundarnoj i tercijarnoj. Cilj primarne prevencije je reduciranje incidencije novih slučajeva poremećaja. Sekundarnoj prevenciji je cilj rana identifikacija i tretman simptoma prije nego što se razviju u premećaj, a tercijarna prevencija uključuje intervencije radi prevencije povrata simptoma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Gordana Buljan-Flander (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Buljan Flander, Gordana; Hrpka, Hana
Stres nastavnika // Nasilje i nasilno ponašanje u školi/vrtiću/učeničkom domu / Vrgoč, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2007. str. 66-75 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
Buljan Flander, G. & Hrpka, H. (2007) Stres nastavnika. U: Vrgoč, H. (ur.)Nasilje i nasilno ponašanje u školi/vrtiću/učeničkom domu.
@article{article, author = {Buljan Flander, Gordana and Hrpka, Hana}, editor = {Vrgo\v{c}, H.}, year = {2007}, pages = {66-75}, keywords = {stres, simptomi, nastavnici, suo\v{c}avanje sa stresom, prevencija}, isbn = {978-953-6134-64-0}, title = {Stres nastavnika}, keyword = {stres, simptomi, nastavnici, suo\v{c}avanje sa stresom, prevencija}, publisher = {Hrvatski pedago\v{s}ko-knji\v{z}evni zbor}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Buljan Flander, Gordana and Hrpka, Hana}, editor = {Vrgo\v{c}, H.}, year = {2007}, pages = {66-75}, keywords = {stress, symptoms, teachers, coping with stress, prevention}, isbn = {978-953-6134-64-0}, title = {Teachers stress}, keyword = {stress, symptoms, teachers, coping with stress, prevention}, publisher = {Hrvatski pedago\v{s}ko-knji\v{z}evni zbor}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font