Pregled bibliografske jedinice broj: 752741
Anti-slika ili apsolutna slika? Slikarstvo Julija Knifera u doba digitalne reprodukcije
Anti-slika ili apsolutna slika? Slikarstvo Julija Knifera u doba digitalne reprodukcije // Kontura art magazin, 25 (2015), 127; 14-25 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 752741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Anti-slika ili apsolutna slika? Slikarstvo Julija Knifera u doba digitalne reprodukcije
(Anti-Image or Absolute Image? The Painting of Julije Knifer in the Age of Digital Reproduction)
Autori
Purgar, Krešimir
Izvornik
Kontura art magazin (1334-6555) 25
(2015), 127;
14-25
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Julije Knifer ; slikarstvo ; modernizam ; fenomenologija ; anti-slika ; apsolutna slika
(Julije Knifer ; painting ; modernism ; phenomenology ; anti-image ; absolute image)
Sažetak
U ovom tekstu zanima me, prije svega, je li moguće, cijelo stoljeće nakon Maljevičeve radikalne slikarske geste i stvaranja prve anti- slike u povijesti umjetnosti, još uvijek govoriti o slikama kroz njihovo negativno ontološko utemeljenje ili nam je potreban novi diskurs koji bi preciznije definirao sve širi prostor između avangardnog pojma anti- slike i suvremenih vizualnih fenomena obilježenih digitalno generiranim slikama. Kniferovo slikarstvo utoliko smatram paradigmatskim primjerom ustrajavanja na nesukladnosti slike i svijeta, na način kako to podrazumijeva Boehmov pojam “ikoničke razlike”, a ne ponovljenom gestom izvornog etabliranja te razlike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti